Page 75 - Model SMeART in smernice za poslovno sodelovanje med univerzo in gospodarstvom
P. 75
lovne priložnosti 3

Sandra Verweij in José Laan

V današnjem svetu je obvladovanje razvojno proizvodnega procesa pred-
pogoj za uspešno delo. Ena ključnih prednosti pa je pametno obvladovanja
poslovnih priložnosti. V turbulentnem in digitaliziranem okolju se dnevno
pojavlja vrsta informacij in priložnosti, ki se pogosto skrivajo v t. i. obse-
žnih podatkih. A brez s m e a rt znanja in ustreznih digitalnih orodij jih
ni preprosto zaznati. Pogoj, da jih hitro identificiramo in spremenimo v
konkretne tržne izdelke, pa je pameten (s m e a r t) pristop k inoviranju
izdelkov, procesov in storitev. Na prvi pogled je videti, da to poglavje so-
di pred prejšnjega. A ker je prejšnje iz »železnega repertoarja« poslovnih
funkcij, smo ga uvrstili pred tega, ki pa je absolutno predpogoj za uspešno
poslovanje. Prav tako pa t. i. pametno trženje, ki ga prikazujemo, posta-
ja vedno pomembnejši model oz. nadgradnja klasičnih tržnih pristopov.
In če naredimo še korak dlje – pametne dobavne verige in poslovne mreže
vrednosti postajajo nuja uspešnega poslovanja in jim koncepti s m e a rt
dajejo dodatnega zagona.

3.1 Uvod in cilji poglavja

Dober hokejski igralec igra tam, kjer pak je.
Odličen igralec hokeja igra tam, kjer pak bo.

Wayne Gretzky

Kot smo videli v prejšnjih poglavjih, pametna industrija vpliva na vse vidi-
ke proizvodnega podjetja; od raziskav, razvoja, (pre)oblikovanja in proiz-
vodnje do trženja, servisiranja in recikliranja izdelkov. Spreminja izdelke,
storitve, procese in, kar je še pomembnejše, poslovne modele posameznih
podjetij ter preoblikuje celotne oskrbne verige. Pametna industrija ustvar-
ja priložnosti za obstoječa in nova podjetja na – nekoč – tradicionalnih tr-
gih in odpira nove trge. Vendar pa zadnje raziskave kažejo, da se proizvo-
dna podjetja osredotočajo predvsem na tehnološke vidike in (potencialno)
povečanje učinkovitosti pametne industrije, ne pa na spremembo paradi-
gme ponujene vrednosti in poslovnih modelov (Ibarra idr., 2017). »Indu-
strijska podjetja, ki združujejo digitalni in fizični svet, odpirajo povsem

75
   70   71   72   73   74   75   76   77   78   79   80