Page 77 - Model SMeART in smernice za poslovno sodelovanje med univerzo in gospodarstvom
P. 77
Poslovne priložnosti

– Povpraševanje po skupnih konceptih, specifičnih za kupca, vključ-
no z vzdrževanjem in drugimi storitvami.

– Krajši življenjski cikel izdelka, ki ga povzročajo hitro spreminjajo-
če se zahteve strank in pospeševanje tehnologij.

– Fleksibilni modularni koncepti omogočajo prilagoditev in poveča-
jo hitrost odziva na spremembe na trgu.

– Končni kupci zahtevajo več razvojnih zmogljivosti in prilagodlji-
vosti.

2. Storitvizacija.
– Dodajanje (podatkovnih) storitev proizvodom, ki ponujajo celovi-
te rešitve, od lastništva do dostopa.

3. Poslovni modeli, ki temeljijo na uspešnosti.
– Npr. modeli prihodkov s plačilom za uporabo.

4. Trajnost.
– Vedno večji poudarek na krožnem gospodarstvu in ponovni upo-
rabi (delov) strojev/proizvodov/izdelkov, več pozornosti in pov-
praševanja po aplikacijah »čiste tehnologije«.

5. E-trgovina.
– Spletno in družbeno trženje, ki se uporablja tudi na trgih b2b.

6. Spreminjanje tržnih razmer.
– Povečevanje avtomatizacije/robotizacije zahteva sodelovanje s
specializiranimi partnerji in spodbuja integracijo oskrbne verige.

Podjetje lahko za odziv na spreminjajoče se tržne razmere, specifične
trende in (tehnični) razvoj izbere različne strategije ali položaje, odvisno
od pričakovane pomembnosti in potenciala teh razmer, trendov in razvo-
ja. Lahko poskušajo oblikovati prihodnost (odigrati vodilno vlogo pri dolo-
čanju, kako industrija deluje, z določanjem standardov in/ali ustvarjanjem
povpraševanja), se prilagajati prihodnosti (postati vodilni s hitrostjo, z agil-
nostjo in s prožnostjo pri prepoznavanju in zajemanju priložnosti na ob-
stoječih trgih) ali si pridržati pravico do igranja (dovolj vlagajo, da ostanejo
v igri, vendar se izogibajo prezgodnjim zavezam) (Courtney idr., 1997).

3.2.1 Potrebe strank
Živimo v svetu, kjer je ponudba veliko večja od povpraševanja. Zato ima-
jo proizvodi ali storitve, ki temeljijo na ugotovljenih težavah in potrebah

77
   72   73   74   75   76   77   78   79   80   81   82