Page 78 - Model SMeART in smernice za poslovno sodelovanje med univerzo in gospodarstvom
P. 78
dra Verweij in José Laan

uporabnikov, potencial postati uspešni tržni proizvodi. Pametna industri-
ja je usmerjena v preoblikovanje množične proizvodnje v množično prila-
gajanje: izdelki po meri bodo izdelani po stroških množične proizvodnje.
Poglobljeno poznavanje vedenja kupcev, njihovega dojemanja vrednot in
potreb (intimnosti strank) ter zmožnost hitrega prenosa teh vpogledov v
spremenjene ali nove izdelke in storitve bo v vse večji meri postajala ključ-
na kompetenca za vsa proizvodna podjetja.

Naša raziskava kaže, da obstaja prostor za izboljšave, ko gre za povratne
informacije od končnih uporabnikov do proizvodnega oddelka (Fachhoch-
schule des Mittelstands, 2018). V tej digitalni in tehnološki dobi se načini
zadovoljevanja potreb strank in možnosti za preseganje pričakovanj kup-
cev drastično in nenehno spreminjajo. Trgi so pregledni, kupci so dobro ob-
veščeni in kritični, imajo glavno besedo, ko gre za to, na kakšen način, kje
in kdaj želijo dostavo (po meri izdelanih) izdelkov. Ustvarjanje vrednosti za
stranke in razvoj novih načinov za to zahtevajo ostro oko za spreminjanje
tržnih razmer in globok vpogled v vedenje, želje in potrebe strank.

3.2.2 Vpogled strank
Če bi ljudi vprašal, kaj želijo, bi rekli: hitrejše konje.
Henry Ford

Vprašanje kupcem, kaj želijo, dolgoročno skoraj nikoli ne vodi k prebojnim
inovacijam. Zakaj? Stranke običajno zahtevajo le rešitve, ki temeljijo na
znanih težavah, potrebah in možnostih. Zbiranje vpogledov strank, da bi
tako ustvarili večjo vrednost za stranke, ne pomeni, da bi kupce spraševali,
katere izdelke ali storitve bi želeli, temveč da bi preučili kontekst, v katerem
bodo izdelke in storitve uporabljali. Gre za ugotovitev, kakšen je namen
nakupa izdelkov ali storitev: kaj želi stranka z izdelkom doseči ali izpolniti?
Stranke so strokovnjaki za svoje vsakodnevne (delovne) rutine, vprašanja
in ambicije.

3.2.3 Zbiranje vpogledov strank
Prebojni pametni digitalni poslovni modeli so pogosto osredotočeni na
ustvarjanje dodatnih digitalnih prihodkov in optimizacijo interakcije s
strankami. O resničnem preboju v uspešnosti pa lahko govorimo, ko aktiv-
no razumete vedenje potrošnikov in lahko prilagodite vlogo vašega podje-
tja v prihodnjem ekosistemu partnerjev, dobaviteljev in strank. Pametna
podjetja digitalne tehnologije uporabljajo za ustvarjanje in zagotavljanje
vrednosti za stranke v integrirani, inovativni rešitvi (p w c, 2016).

78
   73   74   75   76   77   78   79   80   81   82   83