Page 79 - Model SMeART in smernice za poslovno sodelovanje med univerzo in gospodarstvom
P. 79
Poslovne priložnosti

Obstaja vrsta analognih in digitalnih tehnik za zbiranje vpogledov strank,
ki jih lahko izvede m s p: paneli strank, intervjuji s strankami, strokovna
srečanja strank, opažanja strank itd. Zanimiv način je, da se postavimo v
vlogo obstoječe ali potencialne stranke in opišemo delo, ki ga mora opra-
viti znotraj nakupne poti (naloge, procese in medsebojne vplive ali točke
dotika).

Zemljevid nakupne poti stranke je uporabno orodje, s katerim zavzame-
mo perspektivo stranke in tako oblikujemo smernice za razvoj ali prilago-
ditev izdelka ali storitve (Kwakman in Smeulders, 2017). Z oblikovanjem
nakupne poti se izdelek ali storitev uvrsti v njen kontekst kot le del rešitve
in celotne izkušnje stranke. Nakupna pot se lahko uporabi za ustvarjanje
vpogledov v to, kako razbremeniti stranke, in ustvarjanje pametnih novih
predlogov za (pre)oblikovanje k strankam usmerjenih procesov. V vredno-
stni verigi lahko pride do poglobljene specializacije (ločevanje izdelkov in
storitev) ali integracije (združevanje izdelkov in storitev za ustvarjanje ce-
lovitih rešitev).

Učinkovit in dosegljiv način, kako m s p pridobijo dostop do vpogleda
strank, je prek dialoga s strankami, z uporabniki in morebitnimi dobavitelji
v razpravi o naslednjih vprašanjih (Osterwalder, 2013):

– Kakšne so želje strank in kako jih lahko pomagamo izpolniti?
– Katere naloge mora opraviti stranka in kako ji lahko pomagamo?
– Kaj potrebujejo najboljši kupci, naše najboljše stranke? Kako lahko

pomagamo stranki, da doda vrednost?
– Kakšen odnos od nas pričakuje stranka?
– Za katere vrednosti je stranka pripravljena plačati?
– Kako je stranka prednostno obravnavana in dosežena?
– Kako se mi, kot podjetje, ujemamo z rutino stranke na najboljši mo-

žen način?

Skupaj lahko celo soustvarjata »idealno« nakupno pot strank, oblikujeta
predloge, vrednote, izdelke in storitve, spletne in druge procese, odnose s
strankami in njihove izkušnje.

Podobno kot podjetjem se tudi strankam nenehno spreminja referenč-
ni okvir. Z rednimi pogovori s strankami, usmerjenimi v prihodnost, bo
podjetnik (in njegova skupina za raziskave in razvoj ali manager izdelkov)
dobil stalen dotok informacij, potreben za inovacije.

Digitalne tehnologije, ki omogočajo vedno natančnejše napovedi o ve-
denju strank, se neprestano izboljšujejo. Analitika podatkov se bo vedno

79
   74   75   76   77   78   79   80   81   82   83   84