Page 80 - Model SMeART in smernice za poslovno sodelovanje med univerzo in gospodarstvom
P. 80
dra Verweij in José Laan

pogosteje uporabljala za napovedovanje vedenja kupcev in strojev ter pov-
praševanja po izdelkih ali storitvah. Sodelovanje stranke v procesu razvoja
izdelkov in storitev bo postalo nekaj povsem običajnega. Postalo bo sestav-
ni del pametnih poslovnih modelov z zagotavljanjem informacij o njihovih
individualnih potrebah in njihovi uporabi izdelkov in storitev. Oblikova-
nje in izvajanje novih, pametnih poslovnih modelov bo omogočilo aktivno
vključevanje in soustvarjanje s strankami.

Čeprav poslovna paradigma pogosto navaja, da mora biti stranka vedno
v središču, bi bilo na to paradigmo smiselno pogledati z drugih perspek-
tiv. Razvoj in rešitve, ki jih najdemo v drugih panogah in na delovnih pod-
ročjih, lahko podjetju služijo kot navdih ali ključ do (prebojnih) inovacij.
Zgodovina kaže, da so se na povsem novih tehnologijah razvile številne
radikalne in epohalne inovacije. Pred nekaj desetletji ni bilo potrebe po
mobilnih telefonih. To je bila tehnologija, ki je omogočala razvoj in s tem
vzpostavitev povsem novega trga.

Drugi, mnogo starejši, a še vedno zelo pomemben primer je povezan z
Michaelom Faradayem, ki je v 19. stoletju odkril indukcijo. Brez tega si ne
moremo predstavljati današnjega življenja: uporablja se za radio, televizijo,
stroje, električne avtomobile, mobilne telefone in računalnike. Na vpraša-
nje finančnega ministra o koristnosti odkritja je izumitelj odgovoril: »Ne
vem, zakaj je to koristno, toda prepričan sem, da bo vaš naslednik pobiral
davke od tega.«

Richard Branson (Raymundo, 2014) je Virgin uspel zgraditi v globalno
elektrarno. Zanj so najpomembnejši zaposleni, ne kupci. Zdi se, da je to
radikalen pristop, vendar tega pomembnega poslovnega koncepta ni tež-
ko razložiti. Zadovoljni in kreativni zaposleni so najpomembnejši za ra-
zvoj novih poslovnih modelov in izdelkov. Če imamo take ljudi, bodo lahko
odlično opravili svoje delo, prepoznali potrebe trga in pripravili kreativne
rešitve. Takšni izdelki bodo posledično ustvarili vrednost za kupca in go-
spodarske rezultate.

3.3 Pametne poslovne priložnosti
Z zabrisom meja med izdelki in storitvami povezana naprava ali stroj po-
stane nekaj povsem novega. Podobno lahko podjetje, ki proizvaja medse-
bojno povezane industrijske naprave, postane bistveno drugačno podjetje
(Annunziata, 2014).

Naša raziskava kaže, da se večina anketirancev srečuje z izzivi, ko gre za
(nove) poslovne modele, ki temeljijo na pametni industriji (Fachhochschu-
le des Mittelstands, 2018).

80
   75   76   77   78   79   80   81   82   83   84   85