Page 94 - Model SMeART in smernice za poslovno sodelovanje med univerzo in gospodarstvom
P. 94
dra Verweij in José Laan

3.4.4 Management inovacij
Po besedah managerskega guruja Petra Druckerja vsaka organizacija po-
trebuje eno ključno kompetenco: inovativnost. To je proces, s katerim pod-
jetja izboljšujejo svojo konkurenčnost in dobiček. Inovacije pripomorejo k
razvoju novih izdelkov in storitev, novih funkcij obstoječih izdelkov stori-
tev ter novih načinov za njihovo proizvodnjo ali prodajo ali k drugačnemu
pristopu do kateregakoli drugega procesa v podjetju. Popolnoma nove na-
čine poslovanja pogosto imenujemo novi poslovni modeli, ki prinašajo naj-
višjo dodano vrednost. Rečemo lahko, da inovativnost ni le proces, ampak
način življenja.

Za vzpostavitev ali izboljšanje inovacij v organizaciji ne obstaja nek toč-
no določen postopek. Obstaja pa veliko elementov in konceptov, ki lahko
podjetjem pomagajo doseči inovativno učinkovitost. Management inova-
cij se prične z opredelitvijo strategije in s postavitvijo inovacijskih ciljev.
Inovacijska strategija je strategija učinkovitih odgovorov na konkurenco.
Razvoj uspešnih inovacijskih strategij je pogosto težaven, kar pojasnjuje,
zakaj se mnoga podjetja odločijo, da tega ne bodo storila, čeprav so koristi
inovacij več kot očitne.

Obseg inovacij
Najpogostejši inovacijski cilji so naslednji (Likar in Fatur, 2007):

– povečati dodano vrednost za stranke,
– zmanjšati stroške izdelka/storitve,
– povečati hitrost inovacij,
– izboljšati kakovost izdelkov/storitev,
– povečati razvojno efektivnost,
– povečati stopnjo seznanjenja z izdelki/storitvami,
– skrajšati čas trženja,
– razviti nove kategorije izdelkov/storitev,
– ustvariti nove poslovne modele,
– izboljšati delovne pogoje za zaposlene.

Gradnja inovacijske kulture
Če želi podjetje doseči omenjene in podobne cilje, je gradnja inovativne
kulture bistvena in zajema:

– vodstvo vizionarskih, entuziastičnih zagovornikov sprememb;

94
   89   90   91   92   93   94   95   96   97   98   99