Page 92 - Model SMeART in smernice za poslovno sodelovanje med univerzo in gospodarstvom
P. 92
dra Verweij in José Laan

Stalno ciljno usmerjene raziskave strank, razvoj in inovacije, ki temelji-
jo na najsodobnejših tehnologijah, so vodilo za učinkovit management z
izdelki. S stalno spreminjajočimi se potrebami kupcev in skoraj neskonč-
nimi tehničnimi možnostmi za izpolnjevanje njihovih potreb bodo mana-
gement izdelkov ter raziskave in razvoj vse bolj in bolj dobili značilnosti
managementa inovacij.

3.4.2 Management inovacij v pametni industriji
Inovacije so bistvene za evropsko konkurenčnost v globalnem gospodar-
stvu. e u izvaja politike in programe, ki podpirajo razvoj inovacij za po-
večanje naložb v raziskave in razvoj ter boljše (pre)oblikovanje raziskav v
namen izboljšav blaga, storitev ali postopkov za trg. Kot je poudarila indu-
strijska politika eu, je industrija ključnega pomena za konkurenčnost eu
in inovativnost je pri tem ključni faktor, še posebej za industrijo 4.0.

3.4.3 Razvoj portfelja pametnih inovacij
Najprej je potrebno poudariti, da so podjetja, ki inovirajo in obravnava-
jo različne vrste inovacij, močnejša in lažje preživljajo ekonomske recesi-
je. Zato je pomembno, da se ne omejujemo zgolj na razvoj novih izdelkov.
Inovacijske dejavnosti prinašajo najvišjo vrednost, če so uravnotežene in
obravnavajo različne vrste inovacij:

– Izdelek – kot rezultat ima nove izdelke ali storitve ali izboljšave starih
izdelkov ali storitev.

– Proces – kot rezultat ima izboljšane procese v organizaciji – npr. po-
novna izdelava poslovnih procesov.

– Tržne inovacije – vključno s funkcijami promocije izdelkov, oblikova-
nja cen in distribucije.

– Organizacija – izboljšuje način managementa organizacije.
– Procesiranje inovacij – izboljšanje vseh procesov, tudi raziskave in ra-

zvoj ter proizvodni procesi v pametni industriji.

Dodatna tipologija inovacij:

– Tehnološke in netehnološke inovacije. Tehnološke inovacije so za pa-
metno industrijo pomembne, npr. tehnološki preboji, ki temeljijo
na vmesniku za programiranje ap i-aplikacij. Hkrati so netehnološke
inovacije povezane z uspešnostjo podjetja in tudi s trgom.

– Postopne in radikalne inovacije. Čeprav inkrementalne inovacije pogos-
to predstavljajo manjše izboljšave, povezane z manjšimi finančnimi

92
   87   88   89   90   91   92   93   94   95   96   97