Page 93 - Model SMeART in smernice za poslovno sodelovanje med univerzo in gospodarstvom
P. 93
Poslovne priložnosti

Slika 3.2
Tipologija inovacij
(prirejeno po Likar
in Fatur, 2007)

rezultati, jih lahko veliko pričakujemo v podjetjih. Po drugi strani lah-
ko radikalne inovacije prinesejo velike finančne rezultate, vendar so
redke in pogosto tvegane – npr. izumitelj turbo reaktivnega motor-
ja/letala je bil De Havilland (Comet), vendar je bil končni zmagovalec
Boeing, ki je bil pravzaprav sledilec inovacije.
– Koncept spodbujanja novih inovacij (angl. technology push) in tržne-
ga vleka (angl. market pull). Nekatere inovacije so strogo tehnološko
usmerjene (npr. električna letala, kjer so ozka grla visoko zmogljive
baterije), druge sledijo konceptu tržnega vleka (npr. razvoj digitalne
kamere in programske opreme za urejanje fotografij).

Izkazuje se tudi, da so podjetja, ki inovirajo in se ukvarjajo z različnimi
vrstami inovacij (slika 3.2), trdnejša.

Obstajajo še druge vrste, ki v zadnjih letih postajajo vse pomembnejše:

– Ekoinovacije. To so proizvodnja, asimilacija ali izkoriščanje izdelka,
proizvodnega procesa, storitve oz. managementa ali poslovne me-
tode, ki so novi za organizacijo (razvoja ali sprejemanja), ki kot re-
zultat v celotnem življenjskem ciklu povzročijo zmanjšanje okoljske-
ga tveganja, onesnaženja in drugih negativnih vplivov uporabe virov
(vključno z rabo energije) v primerjavi z ustreznimi alternativami.

– Socialne inovacije. To so nove strategije, koncepti, ideje in organizaci-
je, ki so namenjeni zadovoljevanju socialnih potreb, ki izhajajo iz de-
lovnih pogojev, izobraževanja, razvoja skupnosti in zdravja. Te ideje
so ustvarjene s ciljem razširitve in krepitve civilne družbe.

Za pametno podjetje je pomembno upoštevati vse vrste inovacij, saj lah-
ko vsaka od njih prinese koristi. Seveda pa se je potrebno osredotočiti na
tiste, ki so povezane z osnovno dejavnostjo pametnega podjetja.

93
   88   89   90   91   92   93   94   95   96   97   98