Page 125 - Pucihar, Ilonka. 2023. Moj prijatelj klavir za učitelje: koncepti, veščine in strategije pouka klavirja. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 125
koncepti in veščine učenja klavirja

Slika 8: Ramenski obroč

Vaja: Nadlaket gibamo v vse smeri in zaznavamo veliko giblji-
vost ramenskega sklepa. Nato dvignimo eno roko visoko nad gla-
vo, pri tem naj gre lopatica kolikor mogoče visoko, za tem pa jo s še
zmeraj iztegnjeno roko počasi in s pozornostjo spuščamo navzdol.
Nazadnje spustimo še roko. Ponovimo z drugo roko in lopatico.
Enako naredimo z eno roko naprej v predročenje (kot bi hoteli seči
po nečem pred nami), kolikor gre, in počasi potegnemo lopatico v
osnovni položaj. Nazadnje spustimo roko ter ponovimo z drugo
roko in lopatico. Nato lahko sedemo h klavirju z občutkom svobo-
de v tem delu telesa.
Podlahtnica leži na mezinčevi strani podlakti. Koželjnica je na palče-
vi strani podlakti. V komolčnem sklepu se stikajo nadlahtnica, podlahtni-
ca in koželjnica.
Roka od zapestja do konca prstov je izjemno artikulirana struktura,
ki omogoča številne zelo natančne in subtilne gibe v naši periferiji. To je
mogoče tudi zaradi številnih drobnih mišic in visokega deleža živčnih kon-
čičev. Tako je dlanski del roke visoko občutljiv posredovalec notranjih pro-
cesov in prejemnik dražljajev zunanjega okolja (Olsen, 1998). Kosti v za-
pestju je osem in so razporejene v dveh vrstah. Kot celota tvorijo obok.
Dlančnic je pet, prstnic pa skupno štirinajst. Palec ima dve prstnici, osta-
li prsti pa po tri.
Cilj pianista je uravnotežena, dinamična drža, ki omogoča svobodno,
prožno in koordinirano gibanje. To držo mora najti vsak posameznik sam
skozi izkušnje – ne s tem, da se trudi najti pravilno statično držo, kajti to

123
   120   121   122   123   124   125   126   127   128   129   130