Page 127 - Pucihar, Ilonka. 2023. Moj prijatelj klavir za učitelje: koncepti, veščine in strategije pouka klavirja. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 127
koncepti in veščine učenja klavirja

pali. Težo skozi kosti sprostimo v gravitacijo. Nato pozornost po-
novno prenesemo k vrhu glave in podaljšamo struno še nekaj cen-
timetrov proti nebu. Stopala čutimo stabilno na zemlji, z vrhom
strune pa »narišemo« nekaj drobnih krogov na »nebo«. Nato s tem
zavedanjem sedemo ob klavir.
Dobro je vaditi tudi dinamično ravnovesje v stoječem položaju, ki ga
nato prenesemo v sedeč položaj.
Vaja: S stopali stojimo v širini bokov, v uravnoteženi vertikalni li-
niji, oči so lahko zaprte. Stopala so ves čas v celoti v stiku s tle-
mi. Nato z zravnanim telesom prenašamo težo, kolikor je možno
(gre za majhne, subtilne gibe), na različne dele stopal – naprej proti
prstom, nazaj proti peti, na vsako stran proti stopalu na tisti stra-
ni. Nato najdemo centralno ravnovesje.
Učinkovitejšo držo lahko zaznamo tudi v hrbtnem položaju na tleh z
rahlo pokrčenimi koleni. Pozorni smo na posamezne dele telesa. Če zazna-
mo napetost, jo lahko z izdihi v ta del telesa sprostimo. Tako s pomočjo
gravitacije telesu ponudimo sprostitev in jo nato prenesemo v sedeč polo-
žaj. To je dobro narediti po vsakih tridesetih do štiridesetih minutah vade-
nja. Po potrebi za večje udobje v vratu pod glavo podstavimo ustrezno de-
belo knjigo.

Slika 10: Konstruktivni počitek
Sedenje ob klavirju v ravnovesju bo tako spodbujalo pozornost na nas-
lednje ključne dele telesa, pri čemer uporabljamo prispodobe:
– Sedni kosti, skozi kateri se prenaša teža telesa; v sedečem položaju
imata sedni kosti podobno vlogo kot naša stopala, kadar stojimo.
– Mehka, prožna in gibljiva hrbtenica; prispodoba je lahko kača,
travna bilka ipd.

125
   122   123   124   125   126   127   128   129   130   131   132