Page 132 - Pucihar, Ilonka. 2023. Moj prijatelj klavir za učitelje: koncepti, veščine in strategije pouka klavirja. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 132
moj pr ijatelj klavir za učitelje: koncepti, veščine in str ategije pouk a klavirja

Slika 14: Zapestje izven linije in v liniji s podlaktjo

Potrebno je tudi sedeti dovolj daleč od klavirja, da komolci pasivno vi-
sijo iz ramenskega obroča rahlo pred telesom. Tako je dovolj prostora, da
podlakti sledita dlanem v višje ali nižje registre. Kolikor mogoče naj bo
podlaket v ravni liniji z dlanjo. Le prožen in sproščen komolec lahko odgo-
varja vsem gibom roke, ki potuje po klaviaturi. Naj torej ne bo stisnjen ob
telesu ali pretirano obrnjen stran od njega, temveč integriran v gibanje ce-
lotne roke. Napetosti v komolcu sicer otežujejo hitro rotacijo, torej kombi-
nacijo pronacije in supinacije, in bogat, polno zveneč ton.

Zapestje v osnovnem položaju naj ne bo v fleksiji ali ekstenziji – obr-
njeno navzdol ali navzgor proti tipkam –, temveč v nevtralnem položaju,
ki daje občutek daljšanja. Cilj je občutek dolgega zapestja, ki je s tem tudi
prožno in pretočno. Takšno zapestje omogoča tekoče izvajanje in lep ton.

Vaja: Eno roko položimo na tipke, z drugo pa mehko primemo za-
pestje ter ga nežno gibamo v vse smeri. Pri tem naj ne bo nobene-
ga upora. Celotna roka sledi mehkim in prožnim gibom zapestja.
Ustavimo v nevtralnem položaju. Nato zaigramo en ton in z drugo
roko gibamo mehko ter pretočno zapestje v vse smeri. Enako z igra-
njem dveh tonov – intervala in nazadnje akorda. Nato roki zame-
njamo. Učenčevo roko lahko na enak način giba učitelj. V pomoč
je lahko tudi elastični trak okrog učenčevega zapestja, ki ga učitelj
premika v vse smeri skupaj z zapestjem, ki na njem počiva s svo-
jo težo. Zapestje bo lažje obdržati mehko in prožno v sprva dina-
miki piano ter le postopoma tudi v glasnejši dinamiki in zahtevnej-
ših pasažah.

130
   127   128   129   130   131   132   133   134   135   136   137