Page 138 - Pucihar, Ilonka. 2023. Moj prijatelj klavir za učitelje: koncepti, veščine in strategije pouka klavirja. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 138
moj pr ijatelj klavir za učitelje: koncepti, veščine in str ategije pouk a klavirja

V roki je večje število drobnih mišic za fine gibe roke in prstov. Če
roko spustimo, da prosto visi ob telesu, prsti zavzamejo prsti svojo narav-
no, rahlo zaokroženo obliko. To je položaj, v katerem mišice ne delajo niti
za iztegovanje prstov niti za upogibanje. V tem nevtralnem položaju je gi-
banje najlažje; tako je to najprimernejši začetni položaj za igranje klavirja
(Mark, 2003).

V dlani so t. i. interosalne in lumbrikalne mišice, ki prstom omogoča-
jo večjo neodvisnost, hitrost, spretnost in kontrolo, prav tako pa stabilnej-
ši naravni lok dlani oziroma »most« v sklepih med prsti in dlanjo. Ostali
prstni sklepi pa so tako prožni in pretočni. Če je ta most šibek, bodo dodat-
no obremenjene mišice upogibalke in iztegovalke v podlakti, s katerimi bo
učenec poskušal nadomestiti šibke ali »lene« prste.

Vaja:
– Iztegnjene prste približamo palcu in naredimo »račkin kljun«.

Ob tem je zapestje s celotno roko mehko, prožno in gibljivo kot
račkin vrat. Za občutek gibanja prstov iz prvega sklepa pri dlani
iztegnjene prste gibamo, kot bi zapirali in odpirali račkin kljun.
Nato skušamo na ta način zaigrati nekaj hkratnih tonov; pris-
podoba je lahko račka, ki se hrani. Vsi prsti razen palca se to-
rej iztegnjeni iz prvega sklepa dvignejo nad tipke in spustijo va-
nje, da zaigrajo štiri hkratne tone, nato pa tudi v hitrem zaporedju
navzgor in navzdol. Če ne gre, bo dobro nekaj časa vaditi zgolj gib
brez igranja – torej »govoreči račkin kljun« v zraku.

Slika 16: Vaja »gosenica«
– Prav tako učinkovita je lahko vaja »gosenica«: dlan v celoti po-

ložimo na mizo, nato pa jo iz prvega sklepa pri dlani dvignemo
z iztegnjenimi prsti, tako da konice prstov in zapestje ostanejo

136
   133   134   135   136   137   138   139   140   141   142   143