Page 204 - Pucihar, Ilonka. 2023. Moj prijatelj klavir za učitelje: koncepti, veščine in strategije pouka klavirja. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 204
moj pr ijatelj klavir za učitelje: koncepti, veščine in str ategije pouk a klavirja
Področja N M SD
Didaktične igre 91 2,64 1,060
Gibanje celega telesa 94 3,05 1,230
Iz preglednice je razvidno, da učitelji pri pouku klavirja od 1. do 3.
razreda največ pozornosti namenjajo »učenju novih skladb« (M = 4,45).
Mnenja anketirancev glede strinjanja s to trditvijo so razmeroma enotna, saj
vrednost standardnega odklona ne presega tretjine vrednosti aritmetične
sredine (SD = 0,616). Temu sledita »razvijanje pianistične tehnike« (M =
4,27, SD = 0,806) in »interpretacija glasbenih del« (M = 4,25, SD = 0,702).
Dejavnik, ki mu učitelji namenijo najmanj pozornosti, je »transpozi-
cija« (M = 2,29, SD = 0,969). Preglednica pa tudi kaže, da učitelji v razre-
dih od 1. do 3. »improvizaciji« namenjajo malo pozornosti (M = 2,38, SD =
1,069)
Preglednica 8: Učiteljeva pozornost, namenjena posameznim področjem,
pri pouku klavirja od 4. razreda naprej
Področja N M SD
Učenje novih skladb 93 4,01 0,744
Razvijanje pianistične tehnike 93 4,41 0,711
Interpretacija glasbenih del 93 4,67 0,538
Učenje na pamet 92 4,18 0,740
Branje a prima vista 93 3,05 1,097
Transpozicija 93 2,11 0,890
Igranje po posluhu 93 2,34 1,128
Improvizacija (sprotno izmišljanje) 92 2,20 1,040
Kompozicija (sestavljanje lastnih skladbic) 93 2,23 1,075
Sprostitvene tehnike 92 3,30 1,256
Priprave na nastop 93 4,15 0,846
Gibanje celega telesa 93 3,09 1,324
202
Področja N M SD
Didaktične igre 91 2,64 1,060
Gibanje celega telesa 94 3,05 1,230
Iz preglednice je razvidno, da učitelji pri pouku klavirja od 1. do 3.
razreda največ pozornosti namenjajo »učenju novih skladb« (M = 4,45).
Mnenja anketirancev glede strinjanja s to trditvijo so razmeroma enotna, saj
vrednost standardnega odklona ne presega tretjine vrednosti aritmetične
sredine (SD = 0,616). Temu sledita »razvijanje pianistične tehnike« (M =
4,27, SD = 0,806) in »interpretacija glasbenih del« (M = 4,25, SD = 0,702).
Dejavnik, ki mu učitelji namenijo najmanj pozornosti, je »transpozi-
cija« (M = 2,29, SD = 0,969). Preglednica pa tudi kaže, da učitelji v razre-
dih od 1. do 3. »improvizaciji« namenjajo malo pozornosti (M = 2,38, SD =
1,069)
Preglednica 8: Učiteljeva pozornost, namenjena posameznim področjem,
pri pouku klavirja od 4. razreda naprej
Področja N M SD
Učenje novih skladb 93 4,01 0,744
Razvijanje pianistične tehnike 93 4,41 0,711
Interpretacija glasbenih del 93 4,67 0,538
Učenje na pamet 92 4,18 0,740
Branje a prima vista 93 3,05 1,097
Transpozicija 93 2,11 0,890
Igranje po posluhu 93 2,34 1,128
Improvizacija (sprotno izmišljanje) 92 2,20 1,040
Kompozicija (sestavljanje lastnih skladbic) 93 2,23 1,075
Sprostitvene tehnike 92 3,30 1,256
Priprave na nastop 93 4,15 0,846
Gibanje celega telesa 93 3,09 1,324
202