Page 203 - Pucihar, Ilonka. 2023. Moj prijatelj klavir za učitelje: koncepti, veščine in strategije pouka klavirja. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 203
koncepti in veščine učenja klavirja
Z vprašalnikom zbrane podatke smo obdelali s programom SPSS. Za
osnovno analizo podatkov smo uporabili deskriptivno statistiko. Pri sta-
tističnem sklepanju smo upoštevali stopnjo tveganja 0,05. Za nominalne
in ordinalne spremenljivke smo izračunali opisne kazalce, ki so izraže-
ni z absolutno (f) in relativno frekvenco (%). Za intervalne spremenljivke
smo izračunali aritmetično sredino (M), standardni odklon (SD) ter mero
normalne porazdelitve: asimetričnost (KA) in sploščenost (KS). Podatke
prikazujemo v preglednicah. Pri preverjanju hipotez smo uporabili t-test za
en vzorec, frekvenčne porazdelitve in test hi-kvadrat za en vzorec.
Da bi ugotovili, koliko pozornosti učitelji klavirja namenijo improvi-
zaciji, smo jih povprašali po stopnji pozornosti, ki jo namenjajo posame-
znim področjem pouka klavirja. V preglednici 6 so prikazani rezultati za
pouk klavirja od 1. do 3. razreda, v preglednici 7 pa za pouk klavirja od 4.
razreda naprej.
Stopnjo pozornosti so vprašani učitelji ocenjevali na Likertovi petsto-
penjski lestvici, pri čemer je ocena 1 pomenila nobene pozornosti, ocena 2
malo pozornosti, ocena 3 srednje veliko pozornosti, ocena 4 veliko pozor-
nosti in ocena 5 zelo veliko pozornosti.
Preglednica 7: Učiteljeva pozornost, namenjena posameznim področjem,
pri pouku klavirja v 1. do 3. razredu
Področja N M SD
Učenje novih skladb 94 4,45 0,616
Razvijanje pianistične tehnike 94 4,27 0,806
Interpretacija glasbenih del 93 4,25 0,702
Učenje na pamet 93 3,98 0,847
Branje a prima vista 92 3,25 1,012
Transpozicija 94 2,29 0,969
Igranje po posluhu 92 3,04 1,078
Improvizacija (sprotno izmišljanje) 94 2,38 1,069
Kompozicija (sestavljanje lastnih skladbic) 94 2,71 1,142
Sprostitvene tehnike 92 3,18 1,222
Priprave na nastop 94 4,11 0,809
201
Z vprašalnikom zbrane podatke smo obdelali s programom SPSS. Za
osnovno analizo podatkov smo uporabili deskriptivno statistiko. Pri sta-
tističnem sklepanju smo upoštevali stopnjo tveganja 0,05. Za nominalne
in ordinalne spremenljivke smo izračunali opisne kazalce, ki so izraže-
ni z absolutno (f) in relativno frekvenco (%). Za intervalne spremenljivke
smo izračunali aritmetično sredino (M), standardni odklon (SD) ter mero
normalne porazdelitve: asimetričnost (KA) in sploščenost (KS). Podatke
prikazujemo v preglednicah. Pri preverjanju hipotez smo uporabili t-test za
en vzorec, frekvenčne porazdelitve in test hi-kvadrat za en vzorec.
Da bi ugotovili, koliko pozornosti učitelji klavirja namenijo improvi-
zaciji, smo jih povprašali po stopnji pozornosti, ki jo namenjajo posame-
znim področjem pouka klavirja. V preglednici 6 so prikazani rezultati za
pouk klavirja od 1. do 3. razreda, v preglednici 7 pa za pouk klavirja od 4.
razreda naprej.
Stopnjo pozornosti so vprašani učitelji ocenjevali na Likertovi petsto-
penjski lestvici, pri čemer je ocena 1 pomenila nobene pozornosti, ocena 2
malo pozornosti, ocena 3 srednje veliko pozornosti, ocena 4 veliko pozor-
nosti in ocena 5 zelo veliko pozornosti.
Preglednica 7: Učiteljeva pozornost, namenjena posameznim področjem,
pri pouku klavirja v 1. do 3. razredu
Področja N M SD
Učenje novih skladb 94 4,45 0,616
Razvijanje pianistične tehnike 94 4,27 0,806
Interpretacija glasbenih del 93 4,25 0,702
Učenje na pamet 93 3,98 0,847
Branje a prima vista 92 3,25 1,012
Transpozicija 94 2,29 0,969
Igranje po posluhu 92 3,04 1,078
Improvizacija (sprotno izmišljanje) 94 2,38 1,069
Kompozicija (sestavljanje lastnih skladbic) 94 2,71 1,142
Sprostitvene tehnike 92 3,18 1,222
Priprave na nastop 94 4,11 0,809
201