Page 226 - Pucihar, Ilonka. 2023. Moj prijatelj klavir za učitelje: koncepti, veščine in strategije pouka klavirja. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 226
moj pr ijatelj klavir za učitelje: koncepti, veščine in str ategije pouk a klavirja
Primer 97: Učenec igra N‘mav čez Izaro ob spremljavi predlaganih
akordov
&b43 œ œ œ™ œ œ œ œ œ™ œ œ œ œ œ™ œ œ œ œ œ™ œ œ œ œ
I V7 I
&b42 œ™ œ œ 43 œ œ œ œ™ œ œ œ œ œ™ œ œ™ œ œ œ ˙
V7 I
Predlagani akordi:
a) b) c)
? b43 œ œœ œœ œ œœ œœ ? b œ œœ œœ œ œœ œœ ? b œ œœ œœ œ œœ œœ
I V7 I V7 I V7
5.5.7 Improvizacija v dani obliki skladbe
Večino novih glasbenih pojmov, ki se jih obravnava na učnih urah, se lah-
ko uvede in utrdi z improvizacijami. Vzemimo kot primer pesemsko obli-
ko ABA:
Primer 98: Improvizacija B-dela tridelne pesemske oblike
&b42 œ. œ. œ. œ. œ. œ. ˙ œ œ ˙ œ œ ˙
&b
&b œ. œ. œ. œ. œ. œ. ˙ œœ ˙ œœ ˙
A-dela sta dana, B-del pa učenec improvizira v petprstni poziciji v
F-duru. Ko učenec že nekajkrat zaigra B-del, lahko poskusi zapisati tisto,
kar mu je najbolj všeč.
224
Primer 97: Učenec igra N‘mav čez Izaro ob spremljavi predlaganih
akordov
&b43 œ œ œ™ œ œ œ œ œ™ œ œ œ œ œ™ œ œ œ œ œ™ œ œ œ œ
I V7 I
&b42 œ™ œ œ 43 œ œ œ œ™ œ œ œ œ œ™ œ œ™ œ œ œ ˙
V7 I
Predlagani akordi:
a) b) c)
? b43 œ œœ œœ œ œœ œœ ? b œ œœ œœ œ œœ œœ ? b œ œœ œœ œ œœ œœ
I V7 I V7 I V7
5.5.7 Improvizacija v dani obliki skladbe
Večino novih glasbenih pojmov, ki se jih obravnava na učnih urah, se lah-
ko uvede in utrdi z improvizacijami. Vzemimo kot primer pesemsko obli-
ko ABA:
Primer 98: Improvizacija B-dela tridelne pesemske oblike
&b42 œ. œ. œ. œ. œ. œ. ˙ œ œ ˙ œ œ ˙
&b
&b œ. œ. œ. œ. œ. œ. ˙ œœ ˙ œœ ˙
A-dela sta dana, B-del pa učenec improvizira v petprstni poziciji v
F-duru. Ko učenec že nekajkrat zaigra B-del, lahko poskusi zapisati tisto,
kar mu je najbolj všeč.
224