Page 229 - Pucihar, Ilonka. 2023. Moj prijatelj klavir za učitelje: koncepti, veščine in strategije pouka klavirja. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 229
koncepti in veščine učenja klavirja

Primer 101: Dani ritmični vzorec za učenčevo improvizacijo v C-duru

/ 44 œ™ œj œ œ ˙ ˙ ™™ ü†

Primer 102: Učiteljeva spremljava za učenčevo improvizacijo na dani
ritmični vzorec v C-duru

? 44 œœ™™ œœj œœ œœ ˙˙˙ ˙˙ œœ™™ œœj œœ œœ ˙˙ ˙˙˙ œœ˙™™ œœj œ˙œ œœ ˙˙˙ ˙˙˙ œœ™™ œœj œœ œœ www ™™ ü
˙˙ ˙ ˙ ˙ ˙ w †

˙ ˙

Primer 103: Učiteljeva spremljava za učenčevo improvizacijo
s sinkopo v F-duru/d-molu

? b44 œœj œœœ œœj . . œœœJj œœœ Jœœœj ˙˙˙ œœj œœ œœj . . œœj œœœ œœj . #œœœ œ œœj œœ œœj . .
Jœ œJ œœœ œœ œœ œœ œJ Jœ œœœ œ œJ œ œœ œœ
. œ . œ
. œJ œ œJ œ œ œJ œ .
. . .

œj œœœ œj ˙˙˙ #œœj œœ . . x-krat zadnjiÈ
œœJ œJœ Jœ #œ œœj #œœœ nœœœ ˙œ˙˙ wœww
6 Jœ œ œ ˙˙œ˙ œ œ œ œ ™™ ü . œ
. . . œ † . ˙
?b .

V tem primeru mora učenec obvladati obe tonaliteti in dobro posluša-
ti spremljavo, da lahko ustrezno prehaja iz dura v vzporedni mol, kot to sli-
ši v spremljavi.

Uporabimo lahko najrazličnejše ritmične vzorce. Mnoge ritmične za-
misli lahko dobimo tudi iz glasbenih kartic (angl. flashcards), ki jim učenci
dodajo melodije in nato tudi spremljave ali pa jih spremlja učitelj. Te karti-
ce pogosto uporabljajo tudi pri nauku o glasbi in je dobrodošlo, da ritmične
vzorce nato uglasbijo. Tako dobijo glasbeni koncepti dodatno praktično in
estetsko vrednost, okrepljena pa je tudi medpredmetna povezava.

Primer 104: Možnost improvizirane melodije na dani ritem

/ 44 œ œ œ œ œ œ Œ œœœ œœœœœ œ Œ œœ˙
{& 44 œ œ œ œ œ œ Œ œœœ œœœœœ œ Œ œœ˙

Skozi improvizacije v različnih taktovskih načinih lahko učenci spoz-
navajo in igrajo najrazličnejše možnosti, ki jih je sicer manj v klasični mla-
dinski glasbeni literaturi, kot so sestavljeni ritmi (⁵⁄₈, ⁷⁄₈ …). Seveda to zah-

227
   224   225   226   227   228   229   230   231   232   233   234