Page 225 - Pucihar, Ilonka. 2023. Moj prijatelj klavir za učitelje: koncepti, veščine in strategije pouka klavirja. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 225
koncepti in veščine učenja klavirja
Postopno obvladovanje harmonije je nujno za nadaljnji razvoj impro-
vizacij. Zato je dobro, če harmonizirajo najrazličnejše melodije in skladbe,
ki jih igrajo po posluhu, akorde pa igrajo na različne načine: na začetku je
najlažje sozvočno, nato pa izberejo razloženo, delno razloženo, Albertijeve
base, spremljavo v stilu valčka idr.
Primer 95: Učenec igra ruski Kazačok ob spremljavi akordov
na različne načine (sozvočno, Albertijevi basi …)
Am œ œ™ œj E7 œ œ œ œ™ Am
& 44 œ œœœœœ œJ œ œ œ œ ˙
& ¢°™™Aœm œ œA œ œ Dœm œ œ œ Aœm œ Dœm™ Jœ Aœm™ E7 Am ™™ ü
†
œJ œ œ œ œ ˙
Primer 96: Učenec dopolni spremljavo v stilu tanga
{&b44 1 3 œ3 œ œ œ w2 œ#œjœ4 nœ4 œ œ œ w 3 œ3 œ œ œ
w œ#œjœ Dm œ#œjœ
? b44 DJœœœmœ-œœ œJœœ œœœ. œœœ. www Gm
1
3
5
{&b w ‰ œ1j nœ #œ œ4 œ3 œ1 œ w œ œ#œj 4 œ nœ œ œ w
? b A7
Dm Gm
{&b œ#œjœ3 œ4 œ œ œ1 #w2 ‰ œ1j #œ2 œ3 œ5 œ œ œ w 4 œœ51. Œ
? b A7
Œ #œœ2
>
Dœœœm ‰ Jœ œ œ œ œ œ. Œ
2 1 b>œ œ.
223
Postopno obvladovanje harmonije je nujno za nadaljnji razvoj impro-
vizacij. Zato je dobro, če harmonizirajo najrazličnejše melodije in skladbe,
ki jih igrajo po posluhu, akorde pa igrajo na različne načine: na začetku je
najlažje sozvočno, nato pa izberejo razloženo, delno razloženo, Albertijeve
base, spremljavo v stilu valčka idr.
Primer 95: Učenec igra ruski Kazačok ob spremljavi akordov
na različne načine (sozvočno, Albertijevi basi …)
Am œ œ™ œj E7 œ œ œ œ™ Am
& 44 œ œœœœœ œJ œ œ œ œ ˙
& ¢°™™Aœm œ œA œ œ Dœm œ œ œ Aœm œ Dœm™ Jœ Aœm™ E7 Am ™™ ü
†
œJ œ œ œ œ ˙
Primer 96: Učenec dopolni spremljavo v stilu tanga
{&b44 1 3 œ3 œ œ œ w2 œ#œjœ4 nœ4 œ œ œ w 3 œ3 œ œ œ
w œ#œjœ Dm œ#œjœ
? b44 DJœœœmœ-œœ œJœœ œœœ. œœœ. www Gm
1
3
5
{&b w ‰ œ1j nœ #œ œ4 œ3 œ1 œ w œ œ#œj 4 œ nœ œ œ w
? b A7
Dm Gm
{&b œ#œjœ3 œ4 œ œ œ1 #w2 ‰ œ1j #œ2 œ3 œ5 œ œ œ w 4 œœ51. Œ
? b A7
Œ #œœ2
>
Dœœœm ‰ Jœ œ œ œ œ œ. Œ
2 1 b>œ œ.
223