Page 224 - Pucihar, Ilonka. 2023. Moj prijatelj klavir za učitelje: koncepti, veščine in strategije pouka klavirja. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 224
moj pr ijatelj klavir za učitelje: koncepti, veščine in str ategije pouk a klavirja
Primer 92: Kadenca I-IV-V7 v A-duru, ki jo igra učenec, učitelj
ali drug učenec pa lahko improvizira v A-duru
A 5 ˙˙˙ D 5 ˙˙˙ E7 5 ˙˙˙ Ó ˙˙˙ ™™ üA večkrat ponovi
3 3 4 w ™™ †
{?###44 Ó Ó Ó Iø
? ###44 w5 1 1 1
°I
w w
IøV Vø7
Ko je to utrjeno, lahko z levo roko igrajo eno od kadenc, z desno roko
pa improvizirajo svoje melodije.
Primer 93: Spremljava za improvizacijo na kadenco v F-duru
{&b44 ™™ üvečkrat ponovi zadnjič
? b44 www www www www ™™ † www
Ob kadencah se srečujejo tudi z različnimi načini igranja akordov.
To lahko učinkovito uporabijo pri improvizacijah. Spremljavo lahko tako
igrajo z razloženimi ali delno razloženimi akordi, z Albertijevimi basi, s
spremljavo v stilu valčka ipd. Ko to obvladajo, pa lahko dodajamo tudi zah-
tevnejše kadence – ii-V-I-IV ali I-vi-ii-V (s četverozvoki) – in modulacije na
dominanto ali v vzporedni mol in nazaj v začetno tonaliteto. Učenci pogos-
to najdejo svoje sosledje akordov, ki ga teoretično ne poznajo, a zveni lepo.
Primer 94: Spremljava za improvizacijo na kadenco ii-V-I-IV
v C-duru
{& 44 večkrat ponovi ™™ ü zadnjič
∑
? 44 wwww wwww wwww wwww ™™ † wwww wwww
222
Primer 92: Kadenca I-IV-V7 v A-duru, ki jo igra učenec, učitelj
ali drug učenec pa lahko improvizira v A-duru
A 5 ˙˙˙ D 5 ˙˙˙ E7 5 ˙˙˙ Ó ˙˙˙ ™™ üA večkrat ponovi
3 3 4 w ™™ †
{?###44 Ó Ó Ó Iø
? ###44 w5 1 1 1
°I
w w
IøV Vø7
Ko je to utrjeno, lahko z levo roko igrajo eno od kadenc, z desno roko
pa improvizirajo svoje melodije.
Primer 93: Spremljava za improvizacijo na kadenco v F-duru
{&b44 ™™ üvečkrat ponovi zadnjič
? b44 www www www www ™™ † www
Ob kadencah se srečujejo tudi z različnimi načini igranja akordov.
To lahko učinkovito uporabijo pri improvizacijah. Spremljavo lahko tako
igrajo z razloženimi ali delno razloženimi akordi, z Albertijevimi basi, s
spremljavo v stilu valčka ipd. Ko to obvladajo, pa lahko dodajamo tudi zah-
tevnejše kadence – ii-V-I-IV ali I-vi-ii-V (s četverozvoki) – in modulacije na
dominanto ali v vzporedni mol in nazaj v začetno tonaliteto. Učenci pogos-
to najdejo svoje sosledje akordov, ki ga teoretično ne poznajo, a zveni lepo.
Primer 94: Spremljava za improvizacijo na kadenco ii-V-I-IV
v C-duru
{& 44 večkrat ponovi ™™ ü zadnjič
∑
? 44 wwww wwww wwww wwww ™™ † wwww wwww
222