Page 222 - Pucihar, Ilonka. 2023. Moj prijatelj klavir za učitelje: koncepti, veščine in strategije pouka klavirja. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 222
moj pr ijatelj klavir za učitelje: koncepti, veščine in str ategije pouk a klavirja
Primer 87: Petprstne pozicije na glavnih stopnjah C-dura
& 44 œ œ œ œ œ Œ œœœœœ Œ œœœœœ Œ ˙™ Œ ™™ †üvečkrat ponovi
I IV V I
Ko to usvojijo, s temi toni oblikujejo svoje melodije. Ena izmed nešte-
tih možnosti:
Primer 88: Možnost improvizacije v petprstnih pozicijah na glavnih
stopnjah C-dura
& 44 œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ Œ œœœœœ œ œ œ œ œ œ Œ ™™ †üvečkrat ponovi
I IV V I
Primer 89: Učiteljeva spremljava za učenčevo improvizacijo
v petprstnih pozicijah na glavnih stopnjah C-dura
{? 44 œ œ œ œ œ œ œ œ œœœœœœœœ œœœœœœœœ x-krat œœœœ ™™ ü œ œ œ œ ˙zadnjič
œœœœ
? 44 œ™ œj œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ™ œj œ œ ™™ † œ œ ˙
Vajo nato igrajo v drugih durih in molih. Tako bodo slušno dobro
ozavestili te tonalne funkcije in improvizacije bodo vedno bolj tudi har-
monsko strukturirane.
Hkrati se učijo tudi kadence. V začetni fazi igrajo le osnovne tone to-
nike, subdominante in dominante ob preprostih melodijah ali pesmih po
posluhu, nato pa sozvočno kvinto na teh tonih. Na to spremljavo lahko tudi
improvizirajo.
220
Primer 87: Petprstne pozicije na glavnih stopnjah C-dura
& 44 œ œ œ œ œ Œ œœœœœ Œ œœœœœ Œ ˙™ Œ ™™ †üvečkrat ponovi
I IV V I
Ko to usvojijo, s temi toni oblikujejo svoje melodije. Ena izmed nešte-
tih možnosti:
Primer 88: Možnost improvizacije v petprstnih pozicijah na glavnih
stopnjah C-dura
& 44 œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ Œ œœœœœ œ œ œ œ œ œ Œ ™™ †üvečkrat ponovi
I IV V I
Primer 89: Učiteljeva spremljava za učenčevo improvizacijo
v petprstnih pozicijah na glavnih stopnjah C-dura
{? 44 œ œ œ œ œ œ œ œ œœœœœœœœ œœœœœœœœ x-krat œœœœ ™™ ü œ œ œ œ ˙zadnjič
œœœœ
? 44 œ™ œj œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ™ œj œ œ ™™ † œ œ ˙
Vajo nato igrajo v drugih durih in molih. Tako bodo slušno dobro
ozavestili te tonalne funkcije in improvizacije bodo vedno bolj tudi har-
monsko strukturirane.
Hkrati se učijo tudi kadence. V začetni fazi igrajo le osnovne tone to-
nike, subdominante in dominante ob preprostih melodijah ali pesmih po
posluhu, nato pa sozvočno kvinto na teh tonih. Na to spremljavo lahko tudi
improvizirajo.
220