Page 222 - Pucihar, Ilonka. 2023. Moj prijatelj klavir za učitelje: koncepti, veščine in strategije pouka klavirja. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 222
moj pr ijatelj klavir za učitelje: koncepti, veščine in str ategije pouk a klavirja

Primer 87: Petprstne pozicije na glavnih stopnjah C-dura

& 44 œ œ œ œ œ Œ œœœœœ Œ œœœœœ Œ ˙™ Œ ™™ †üvečkrat ponovi

I IV V I

Ko to usvojijo, s temi toni oblikujejo svoje melodije. Ena izmed nešte-
tih možnosti:

Primer 88: Možnost improvizacije v petprstnih pozicijah na glavnih
stopnjah C-dura

& 44 œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ Œ œœœœœ œ œ œ œ œ œ Œ ™™ †üvečkrat ponovi

I IV V I

Primer 89: Učiteljeva spremljava za učenčevo improvizacijo
v petprstnih pozicijah na glavnih stopnjah C-dura

{? 44 œ œ œ œ œ œ œ œ œœœœœœœœ œœœœœœœœ x-krat œœœœ ™™ ü œ œ œ œ ˙zadnjič

œœœœ

? 44 œ™ œj œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ™ œj œ œ ™™ † œ œ ˙

Vajo nato igrajo v drugih durih in molih. Tako bodo slušno dobro
ozavestili te tonalne funkcije in improvizacije bodo vedno bolj tudi har-
monsko strukturirane.

Hkrati se učijo tudi kadence. V začetni fazi igrajo le osnovne tone to-
nike, subdominante in dominante ob preprostih melodijah ali pesmih po
posluhu, nato pa sozvočno kvinto na teh tonih. Na to spremljavo lahko tudi
improvizirajo.

220
   217   218   219   220   221   222   223   224   225   226   227