Page 230 - Pucihar, Ilonka. 2023. Moj prijatelj klavir za učitelje: koncepti, veščine in strategije pouka klavirja. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 230
moj pr ijatelj klavir za učitelje: koncepti, veščine in str ategije pouk a klavirja

teva tudi spretno učiteljevo spremljavo. A tudi pogostejši taktovski načini
so bolje razumljeni, če so prej izkustveno doživeti.

Primer 105: Učiteljeva spremljava za učenčevo improvizacijo
v ⁶⁄₈-taktovskem načinu v g-molu

‰ œœ œœ X-KRAT ZADNJIČ œœœœ ™™™™
œ™ ‰ œœ œœ ‰ œœ œœ ‰ œœ œœ nœœœ#œœœœ ü œœœ#œœœœ
? bDb.68R. ‰ ™ œœ œœ œ™ ‰ œœ œœJœ œ™ œ™ ‰ ‰œ™ œœœ œœœ ™™ † ‰
œ œ œ œn

L. R. legato

5.5.9 Improvizacija z raznolikimi glasbenimi elementi

Glasbena literatura ponuja neskončne možnosti ali izhodišča za improvi-
zacije: od ostinatnih spremljav in ritmično-melodičnih motivov do različ-
nih stilov, glasbenih oblik, kot je improvizacija v stilu bluesa, nokturna, ter
mnogih drugih. Učenec si lahko izmisli variacije skladbe, ki jo igra, ali pa
nadaljuje skladbo v istem stilu. Prav tako lahko improvizira uvod in zaklju-
ček ter skladbo poljubno podaljša. Učenci sami sčasoma prihajajo do ra-
znovrstnih zanimivih in privlačnih idej, ki jih motivirajo k igranju.

Ostinatna spremljava. Ob ostinatni spremljavi lahko igrajo tudi v vseh
modusih, saj je to enostavno in lepo zveni, kar je pomembno za motiva-
cijo. Če je preprosto in imajo učenci občutek, da jim gre dobro, hkrati pa
tudi lepo zveni, bodo zelo radi improvizirali. Sicer pa lahko mnoge prime-
re ostinatnih spremljav najdemo v zapisanih skladbah.

Primer 106: Učenec skladbo nadaljuje z ostinatno spremljavo

{&#C ∑ ∑ œ2. œ œ œ. œ.
? #C œ. œ.
2 œ. œ. œ. œ. œ. œ. œ. œ.
œ. œ. œ.
œ. œ. -˙ µ
{# œ. œœ˙ 1 œ œ œ œ œ. œ. œ.
& œ.
œ.
œ.
? # œ. œ. œ. œ. œ. œ. µ
œ.

228
   225   226   227   228   229   230   231   232   233   234   235