Page 232 - Pucihar, Ilonka. 2023. Moj prijatelj klavir za učitelje: koncepti, veščine in strategije pouka klavirja. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 232
moj pr ijatelj klavir za učitelje: koncepti, veščine in str ategije pouk a klavirja

– Akorde v spremljavi igra na različne načine – sozvočno, razlože-
no, delno razloženo, Albertijeve base …

– Durovo tonaliteto spremeni v molovo ali obratno.
– Spremeni artikulacijo.
– Melodijo igra v obeh rokah unisono, v obratu ali protipostopu.

Na podobne načine lahko učenec po posluhu ustvari variacije drugih
pesmi, ki so mu všeč.

Motivi. Improvizacija, pri kateri učenec uporablja dani motiv, je zah-
tevnejša; predhodno je moral namreč že igrati variacije skladb in mora ra-
zumeti motiv, ponavljanje motiva, sekvence.

Primer 109: Učenec s predlaganimi motivi a), b), ali c) improvizira
svoje melodije v C-duru oziroma c-molu; glede na dano spremljavo

& 44 a) œj œ œ œœ˙ & bœ) œ œ œ œ œ ˙ ˙ c)

œ™ &œœœœ ˙ ˙

{& °™™44 ˙ moœtiv œ w ˙ sekvenca +œv™ariiran rJœitemw

? ¢™™44 œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ

{& ˙ obrat v mboœlu œ bw variirana melodija w ™™ ü
? œ œ bœ œ œ œ œ œ œ bœ œ œ œ œ œ œ œ œ bœ œ ˙ ™™ †
˙ œ bœ

œœœœœœœœ

V zapisanih skladbah, ki jih igrajo učenci, najdemo številne motive, ki
so lahko osnova za improvizacije.

Možnosti za improvizacije je nešteto. Ustvarjalen učitelj bo ob vsakem
učencu posebej odkril najboljše in najustreznejše predloge za improvizaci-
je. Otroci se od samega začetka svojega bivanja napajajo z glasbenimi vtisi
iz okolja in skozi improvizacije imajo ti vtisi možnost privreti na dan v svoji
pristni, avtentični obliki. Zato je pomembno začeti ob prvih učenčevih sti-
kih z inštrumentom in izhajati iz njegovega notranjega impulza ter to sis-
tematično negovati, razvijati in spodbujati. Pomembno pa je, da se počutijo
varno. Medčloveški odnos ima najmočnejši vpliv na kateri koli možgan-

230
   227   228   229   230   231   232   233   234   235   236   237