Page 242 - Pucihar, Ilonka. 2023. Moj prijatelj klavir za učitelje: koncepti, veščine in strategije pouka klavirja. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 242
moj pr ijatelj klavir za učitelje: koncepti, veščine in str ategije pouk a klavirja

– Petje melodije za opazovanje, kje je najnaravneje vdihniti.
– Igranje basove linije za odkrivanje kadenc.
– Igranje ritmično-melodičnih vprašanj in odgovorov krepi učen-

čev občutek za fraziranje.

Primer 111: Vaja ritmično-melodičnih vprašanj in odgovorov
med učiteljem in učencem

{& 44 učitelj œ učenec ˙ œŒ
& 44 œ œ œ œ œ œœ Œ
œœœœ
œœ

simile œœœ œ œœ w
Œ œœœ
{& œ œ
&œœœ

Sledi dinamično oblikovanje fraze.
Zlatar (2009) glede na dinamično težišče loči tri tipe fraz:

– rastoči, ki raste do zadnjega tona,
– padajoči, ki upada.
– rastoče-padajoči s težiščem na sredini, ki je najpogostejši.

Kulminacijske točke fraz lahko predstavljajo:

– najvišji ali najnižji ton melodije ali basove linije,
– najdaljši ton melodije,
– melodično disonantni ton,
– dobo z največ vertikalnih ali horizontalnih tonov,
– dobo z najkompleksnejšim ritmom,
– dobo z najzanimivejšo ali disonantno harmonijo,
– dobo z okraskom.

Pogosto se proti kulminacijski točki fraze izvaja crescendo in stran od
nje diminuendo, vendar pa je glasba prekompleksna, da bi jo vkalupili v

240
   237   238   239   240   241   242   243   244   245   246   247