Page 33 - Pucihar, Ilonka. 2023. Moj prijatelj klavir za učitelje: koncepti, veščine in strategije pouka klavirja. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 33
učitelj klavirja
Organizacijske sposobnosti. Organizirani učitelji so sposobni postaviti
realne cilje in usmeriti napredek proti tem ciljem. Učne ure morajo biti or-
ganizirane, začeti in končati se morajo točno ter vključevati raznolike na-
loge. Prisotni morajo biti tehnika, oblikovanje tona in muzikalno izdelo-
vanje, prav tako pa tudi teorija, urjenje sluha, razvoj občutka za ritem in
metrum, branje a prima vista, transpozicija, improvizacija, kompozicija.
Učitelj mora zato poznati tudi teoretične discipline: solfeggio, harmonijo,
kontrapunkt, analizo oblik in zgodovino glasbe. Dober učitelj svoje učence
klavirja uči tudi v širšem kontekstu glasbe in njenih elementov; ne omeju-
je se le na poučevanje inštrumenta, temveč vključuje širše poznavanje glas-
be in umetnosti.
Znanje. Dobri učitelji so željni znanja o glasbi, poučevanju in učenju.
Redno vadijo ne samo za razvijanje svojih pianističnih veščin, temveč tudi
raziskujejo nove načine za približanje učenčevim potrebam. Uspešni kla-
virski učitelji znajo:
– predstaviti glasbene koncepte in veščine;
– razvijati tehnične veščine in reševati tehnične težave;
– razvijati glasbeno branje in slušne sposobnosti;
– kompleksno poslušati – vsak posamezni ton v zvočnem sklopu,
linije v polifoni strukturi, fraziranje, agogiko, pedal, kvaliteto
tona, tempo in ritmične odtenke, kar vključuje tudi agogične fi-
nese posameznih stilov in obdobij;
– prilagoditi gibe učencev zahtevam skladbe – s poznavanjem fizi-
ologije telesa, ki igra;
– pravilno »diagnosticirati« težave in učinkovito iskati rešitve;
– preprečevati, da se težave razvijajo;
– pomagati učencem razvijati poln, bogat klavirski zvok;
– poučevati ustrezen stil in interpretacijo ogromnega repertoarja
klavirske glasbe;
– pomagati učencem, da najdejo svoj način za izražanje idej;
– spodbujati ustvarjalnost, radovednost in raziskovanje;
– hitro in ustrezno vrednotiti učenčevo učenje ter nuditi kvalitetne
povratne informacije;
– učencem postavljati dosegljive cilje in pomagati pri njihovem
uresničevanju;
– učencu pomagati, da bo užival v učnem procesu.
31
Organizacijske sposobnosti. Organizirani učitelji so sposobni postaviti
realne cilje in usmeriti napredek proti tem ciljem. Učne ure morajo biti or-
ganizirane, začeti in končati se morajo točno ter vključevati raznolike na-
loge. Prisotni morajo biti tehnika, oblikovanje tona in muzikalno izdelo-
vanje, prav tako pa tudi teorija, urjenje sluha, razvoj občutka za ritem in
metrum, branje a prima vista, transpozicija, improvizacija, kompozicija.
Učitelj mora zato poznati tudi teoretične discipline: solfeggio, harmonijo,
kontrapunkt, analizo oblik in zgodovino glasbe. Dober učitelj svoje učence
klavirja uči tudi v širšem kontekstu glasbe in njenih elementov; ne omeju-
je se le na poučevanje inštrumenta, temveč vključuje širše poznavanje glas-
be in umetnosti.
Znanje. Dobri učitelji so željni znanja o glasbi, poučevanju in učenju.
Redno vadijo ne samo za razvijanje svojih pianističnih veščin, temveč tudi
raziskujejo nove načine za približanje učenčevim potrebam. Uspešni kla-
virski učitelji znajo:
– predstaviti glasbene koncepte in veščine;
– razvijati tehnične veščine in reševati tehnične težave;
– razvijati glasbeno branje in slušne sposobnosti;
– kompleksno poslušati – vsak posamezni ton v zvočnem sklopu,
linije v polifoni strukturi, fraziranje, agogiko, pedal, kvaliteto
tona, tempo in ritmične odtenke, kar vključuje tudi agogične fi-
nese posameznih stilov in obdobij;
– prilagoditi gibe učencev zahtevam skladbe – s poznavanjem fizi-
ologije telesa, ki igra;
– pravilno »diagnosticirati« težave in učinkovito iskati rešitve;
– preprečevati, da se težave razvijajo;
– pomagati učencem razvijati poln, bogat klavirski zvok;
– poučevati ustrezen stil in interpretacijo ogromnega repertoarja
klavirske glasbe;
– pomagati učencem, da najdejo svoj način za izražanje idej;
– spodbujati ustvarjalnost, radovednost in raziskovanje;
– hitro in ustrezno vrednotiti učenčevo učenje ter nuditi kvalitetne
povratne informacije;
– učencem postavljati dosegljive cilje in pomagati pri njihovem
uresničevanju;
– učencu pomagati, da bo užival v učnem procesu.
31