Page 74 - Pucihar, Ilonka. 2023. Moj prijatelj klavir za učitelje: koncepti, veščine in strategije pouka klavirja. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 74
moj pr ijatelj klavir za učitelje: koncepti, veščine in str ategije pouk a klavirja

– spoznavanje značilnosti posameznega obdobja (od baroka do so-
dobne glasbe), stila ter oblik, raznolikih plesov, invencij, preludi-
ja, fuge, tokate, fantazije, miniature, rapsodije, cikličnih oblik ...;

– slušno, izvajalsko in teoretično obvladovanje določenih elementov
artikulacije, dinamike, tempa, agogike, fraziranja, pedalizacije;

– slušno, izvajalsko in teoretično obvladovanje dveh ali več hkra-
ti potekajočih melodičnih linij ali melodične linije ob harmonski
spremljavi;

– slušno, izvajalsko in teoretično obvladovanje določenih ritmičnih
ali metričnih elementov;

– razvijanje sposobnosti branja a prima vista;
– razvijanje sposobnosti skupinske igre;
– spodbujanje doživljajske izraznosti, ustvarjalnosti, analitičnih

sposobnosti in še mnogega drugega.
Glede na zastavljeni rok za dosego temeljnih ciljev lahko nato predvi-
dimo časovnico in določamo posamezne cilje za vsako učno uro. Cilji do
naslednje učne ure morajo biti jasni za vsako posamezno skladbo oziroma
njen del, koncept ali veščino in zastavljeni na način, ki učenca vodi, da raz-
vija večje muzikalne kontraste, muzikalneje oblikuje fraze, igra z večjo teh-
nično natančnostjo, natančneje uporablja pedal, z večjo gotovostjo pom-
ni skladbo.
Nekaj primerov ciljev do naslednje učne ure:
– Celotna skladba ali njen del (označen,2 zapisan), igran v počas-
nem/3zmernem/končnem tempu eksaktno; z desno ali levo ali
vsako roko posebej/skupaj.
– Celotna skladba ali njen del (označen, zapisan), igran z dogovor-
jenim razpoloženjem, čustvom, značajem/dinamiko/fraziranjem/
pedalizacijo.
– Označeni deli skladbe, igrani z ustrezno artikulacijo/gibi.
– Označeni deli skladbe, igrani v dveh ali treh različnih tempih
metronoma.
– Označeni deli skladbe, transponirani na različnih – danih ali iz-
branih – tonih.

2 Obkrožen s svinčnikom, pobarvan z barvico, prelepljen z barvnim prozornim tra-
kom …

3 Poševnice so zaradi boljše preglednosti tukaj uporabljene kot vmesnik s pomenom
»ali« med posameznimi cilji, ki tematsko sodijo skupaj.

72
   69   70   71   72   73   74   75   76   77   78   79