Page 93 - Pucihar, Ilonka. 2023. Moj prijatelj klavir za učitelje: koncepti, veščine in strategije pouka klavirja. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 93
koncepti in veščine učenja klavirja
– Počasno igranje lestvic; ena od možnosti je od dinamike pp do ff
v smeri navzgor in obratno v smeri navzdol s pozornim posluša-
njem vsakega posameznega tona.
– Igranje nekaj zaporednih, lahko lestvičnih, tonov od dinamike
ff tako, da vsak naslednji ton sovpada z dinamiko predhodnega
tona, ki z dolžino trajanja tona pojenja. Sledi vprašanje, koliko to-
nov je bilo možno zaigrati, preden so le-ti prešli v tišino?
– Igranje delov forte ali pasaž piano s pozornim poslušanjem zvoč-
nih odtenkov melodičnih linij.
– Igranje in poslušanje delov forte ali pasaž, kako napolnijo prostor
z zvokom.
Sposobnost kvalitetnega poslušanja lastnega igranja ima velik pomen
pri ustvarjanju lepega tona ter razvijanju muzikalnega igranja. Učence je
treba spodbujati k poslušanju in presojanju natančnosti igranja, glasbene
vsebine in kvalitete tona. K temu pripomorejo ustrezna učiteljeva vpraša-
nja o učenčevem izvajanju ter izčrpne povratne informacije. Predlogi vpra-
šanj za spodbujanje samovrednotenja na podlagi kvalitetnega poslušanja:
– Se je tvoje izvajanje skladalo z zastavljenimi cilji, naslovom, s sti-
lom, z zamislijo, zgodbo?
– Kako ta harmonija vpliva na razpoloženje skladbe?
– So bile spremembe tempa primerne glede na stil skladbe?
– Je bil pulz stabilen?
– So bile osminke izenačene?
– So bili vsi toni v tem taktu pravilno odigrani?
– Ta akord zaigram na dva načina. Kateri je pravi? Kako si igral/-a
ti?
– Je ta del zapisan v duru ali molu? Je tvoje izvajanje zvenelo v duru
ali molu?
– Kateri interval je med tema notama? Katerega si igral/-a ti – je bil
pravi?
– Si zaigral/-a tako, kot si želel/-a?
– Si igral/-a prav s takšnim tonom, kot si želel/-a?
– Katera izvedba izmed teh dveh je boljša? Zakaj?
– Kaj bi želel/-a zaigrati drugače? Kako lahko to dosežeš?
– Je bilo tvoje igranje pretežno glasno/tiho, hitro/počasi, legato/
staccato …?
– Si slišal/-a bolj melodijo ali bolj spremljavo?
– Si dovolj poslušal/-a?
91
– Počasno igranje lestvic; ena od možnosti je od dinamike pp do ff
v smeri navzgor in obratno v smeri navzdol s pozornim posluša-
njem vsakega posameznega tona.
– Igranje nekaj zaporednih, lahko lestvičnih, tonov od dinamike
ff tako, da vsak naslednji ton sovpada z dinamiko predhodnega
tona, ki z dolžino trajanja tona pojenja. Sledi vprašanje, koliko to-
nov je bilo možno zaigrati, preden so le-ti prešli v tišino?
– Igranje delov forte ali pasaž piano s pozornim poslušanjem zvoč-
nih odtenkov melodičnih linij.
– Igranje in poslušanje delov forte ali pasaž, kako napolnijo prostor
z zvokom.
Sposobnost kvalitetnega poslušanja lastnega igranja ima velik pomen
pri ustvarjanju lepega tona ter razvijanju muzikalnega igranja. Učence je
treba spodbujati k poslušanju in presojanju natančnosti igranja, glasbene
vsebine in kvalitete tona. K temu pripomorejo ustrezna učiteljeva vpraša-
nja o učenčevem izvajanju ter izčrpne povratne informacije. Predlogi vpra-
šanj za spodbujanje samovrednotenja na podlagi kvalitetnega poslušanja:
– Se je tvoje izvajanje skladalo z zastavljenimi cilji, naslovom, s sti-
lom, z zamislijo, zgodbo?
– Kako ta harmonija vpliva na razpoloženje skladbe?
– So bile spremembe tempa primerne glede na stil skladbe?
– Je bil pulz stabilen?
– So bile osminke izenačene?
– So bili vsi toni v tem taktu pravilno odigrani?
– Ta akord zaigram na dva načina. Kateri je pravi? Kako si igral/-a
ti?
– Je ta del zapisan v duru ali molu? Je tvoje izvajanje zvenelo v duru
ali molu?
– Kateri interval je med tema notama? Katerega si igral/-a ti – je bil
pravi?
– Si zaigral/-a tako, kot si želel/-a?
– Si igral/-a prav s takšnim tonom, kot si želel/-a?
– Katera izvedba izmed teh dveh je boljša? Zakaj?
– Kaj bi želel/-a zaigrati drugače? Kako lahko to dosežeš?
– Je bilo tvoje igranje pretežno glasno/tiho, hitro/počasi, legato/
staccato …?
– Si slišal/-a bolj melodijo ali bolj spremljavo?
– Si dovolj poslušal/-a?
91