Page 41 - Napoteni delavci med regulativo in prakso
P. 41
Slovenska zakonodaja 4.3

napotene preko agencije, veljajo enaki pogoji glede zaposlovanja in dela
(revidirani člen 1., odstavek 3 Direktive 96/71/e s).

Direktiva 2018/957 navaja, da njene določbe ne smejo posegati v upo-
rabo določb Uredbe 883/2004 kot tudi Uredbe 987/2009 o določitvi po-
drobnih pravil za izvajanje Uredbe 883/2004 (uvodna pojasnila k Direk-
tivi 2018/957, točka 14). Kljub temu se postavlja vprašanje soobstajanja
teh pravil, predvsem časovnih omejitev po Direktivi 2018/957 (12 me-
secev plus dodatnih 6 mesecev) in po Uredbi 883/2004 (24 mesecev). Z
uveljavitvijo pravila enakega plačila in polne uporabe delovnopravnih
pravil pri dolgotrajnih napotitvah se tudi postavlja vprašanje, ali bo ta
direktiva dejansko negativno vplivala na notranji trg in konkurenco na
tem trgu (podjetja med sabo ne bodo več toliko konkurirala, saj se neka-
terim ne bo več splačalo opravljati storitev v državah članicah, ki imajo
primerljivo ugodnejše delovnopravne pogoje za delavce).

Direktiva 2018/957 je bila v slovenski pravni red implementirana z
novelo z  m i s-a (2021) in s spremembo 210. člena Zakona o delov-
nih razmerjih (v nadaljevanju z dr-1) (2013). Spremembe in dopolnitve
zmis so bile objavljene v Uradnem listu Republike Slovenije dne 20. 7.
2021, začele pa so veljati petnajsti dan po objavi, torej 4. 8. 2021.

Bistvene novosti, ki jih prinaša novela z m is-a, so (Združenje delo-
dajalcev Slovenije 2021):

1. načelo uporabe enakih pravil glede plačila za opravljeno delo na-
potenih delavcev, kot to velja za lokalne delavce v skladu z zako-
nodajo in s splošno veljavnimi kolektivnimi pogodbami na ravni
države napotitve;

2. časovno omejevanje dolgotrajnih obdobij napotitev, pri čemer se
obdobja napotitev, v primeru nadomestitev delavcev za opravljanje
istovrstnih storitev na istem delovnem mestu, seštevajo;

3. obvezna zagotovitev spoštovanja načela enakega obravnavanja v
primeru, ko čezmejno storitev opravljajo napoteni delavci, zapo-
sleni pri agenciji za zagotavljanje dela.

Podrobneje pogoje, ki jih določa zm is v postopku napotovanja de-
lavcev, obravnavamo v naslednjem poglavju.

4.3 Slovenska zakonodaja
Zakonska ureditev napotovanja v Sloveniji se je oblikovala postopoma
in v odvisnosti od pravil eu na tem področju (podrobneje o tem v Hoj-
nik 2020; Strban 2018; Mišič 2018; Hojnik 2018a; 2018b; 2018c; 2017;

41
   36   37   38   39   40   41   42   43   44   45   46