Page 183 - Čotar Konrad Sonja, Borota Bogdana, Rutar Sonja, Drljić Karmen, Jelovčan Giuliana. Ur. 2022. Vzgoja in izobraževanje predšolskih otrok prvega starostnega obdobja. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 183
Izzivi zgodnje obravnave predšolskih otrok
Izzivi sodelovanja
z različnimi akterji
Pomen var- Izzivi uresniče- Vloga svetovalnih
nega okolja vanja ZOPOPP delavk v ZO
Usmerjenost
v zdravstveno
obravnavo
Slika 3 Izzivi uresničevanja ZOPOPP
Bistveno bolj aktivno bodo lahko sodelovali, čeprav po drugi strani
starši, ki so bili doslej aktivni, ki so sprejemali naše usmerjanje in vode-
nje, so lahko tudi sami uspešno prispevali k pomoči svojemu otroku.
Sodelovanje med starši in svetovalnimi delavci mora izhajati iz temeljnega
medsebojnega zaupanja. Odnos s starši pa je treba postopno izgrajevati in
negovati, tudi s pomočjo neformalnih pogovorov (McWilliam 2010). S tem ko
starši zaupajo strokovnemu delavcu, lahko ta podrobneje spozna, na kakšen
način deluje družina (Prater 2010). Vključevanje staršev otrok s posebnimi po-
trebami oz. posebnostmi v razvoju predstavlja tudi enega izmed štirih temelj-
nih področij kompetenc in vrednot, ki omogočajo zagotavljanje inkluzije in
inkluzivne vzgoje ter izobraževanja (Borg idr. 2011), zato je skrb za njihovo
(aktivno) sodelovanje ključnega pomena.
Izzivi uresničevanja Zakona celostne zgodnje obravnave predšolskih
otrok s posebnimi potrebami
Svetovalni delavki sta navedli različne izzive, ki jih pred svetovalne delavce
vrtca postavlja ZOPOPP. Izzivi, ki jih omenjata, se tudi medsebojno povezu-
jejo in prepletajo (slika 3). Izziv zagotovo predstavlja usmerjenost ZOPOPP
v zdravstveno obravnavo – s tem je pod vprašaj postavljena vloga svetoval-
nih delavk vrtca, istočasno pa so te postavljene pred izziv, kako sodelovati z
različnimi strokovnimi delavci, člani večdisciplinarnega tima, izven vrtca ter
pri tem zagotoviti okolje, v katerem se starši otrok s posebnimi potrebami
počutijo varne.
Eden izmed pomembnejših izzivov, ki sta ga svetovalni delavki navedli, se
nanaša na usmerjenost ZO v zdravstvo. Iz ZOPOPP (2017) je namreč razvidno,
183
Izzivi sodelovanja
z različnimi akterji
Pomen var- Izzivi uresniče- Vloga svetovalnih
nega okolja vanja ZOPOPP delavk v ZO
Usmerjenost
v zdravstveno
obravnavo
Slika 3 Izzivi uresničevanja ZOPOPP
Bistveno bolj aktivno bodo lahko sodelovali, čeprav po drugi strani
starši, ki so bili doslej aktivni, ki so sprejemali naše usmerjanje in vode-
nje, so lahko tudi sami uspešno prispevali k pomoči svojemu otroku.
Sodelovanje med starši in svetovalnimi delavci mora izhajati iz temeljnega
medsebojnega zaupanja. Odnos s starši pa je treba postopno izgrajevati in
negovati, tudi s pomočjo neformalnih pogovorov (McWilliam 2010). S tem ko
starši zaupajo strokovnemu delavcu, lahko ta podrobneje spozna, na kakšen
način deluje družina (Prater 2010). Vključevanje staršev otrok s posebnimi po-
trebami oz. posebnostmi v razvoju predstavlja tudi enega izmed štirih temelj-
nih področij kompetenc in vrednot, ki omogočajo zagotavljanje inkluzije in
inkluzivne vzgoje ter izobraževanja (Borg idr. 2011), zato je skrb za njihovo
(aktivno) sodelovanje ključnega pomena.
Izzivi uresničevanja Zakona celostne zgodnje obravnave predšolskih
otrok s posebnimi potrebami
Svetovalni delavki sta navedli različne izzive, ki jih pred svetovalne delavce
vrtca postavlja ZOPOPP. Izzivi, ki jih omenjata, se tudi medsebojno povezu-
jejo in prepletajo (slika 3). Izziv zagotovo predstavlja usmerjenost ZOPOPP
v zdravstveno obravnavo – s tem je pod vprašaj postavljena vloga svetoval-
nih delavk vrtca, istočasno pa so te postavljene pred izziv, kako sodelovati z
različnimi strokovnimi delavci, člani večdisciplinarnega tima, izven vrtca ter
pri tem zagotoviti okolje, v katerem se starši otrok s posebnimi potrebami
počutijo varne.
Eden izmed pomembnejših izzivov, ki sta ga svetovalni delavki navedli, se
nanaša na usmerjenost ZO v zdravstvo. Iz ZOPOPP (2017) je namreč razvidno,
183