Page 180 - Čotar Konrad Sonja, Borota Bogdana, Rutar Sonja, Drljić Karmen, Jelovčan Giuliana. Ur. 2022. Vzgoja in izobraževanje predšolskih otrok prvega starostnega obdobja. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 180
men Drljić

da je otrok obravnavan v razvojni ambulanti in obratno, lahko se pri
otroku kaže primanjkljaj na govorno-jezikovnem področju in otrok ne
obiskuje razvojne ambulante, vendar mu je v vrtcu nudena pomoč. Pri
nas bo nabor otrok, ki bodo obravnavani, večji, hkrati bomo tudi mi
večje število otrok, ki jih zdravstvo prej ni obravnavalo, predali zdra-
vstvu oz. skupni obravnavi.

Svetovalni delavki sta poudarili tudi, da trenutno niso zagotovljeni vsi po-
goji za udejanjanje določil ZOPOPP, pri čemer sta omenili: odsotnost pravil-
nika, ki bi podrobneje urejal zakonska določila, še ne oblikovane normative
za zaposlitev vzgojiteljev za zgodnjo obravnavo, neopredeljeno financiranje
zaposlitev ter pomanjkanje strokovnega kadra v CZO ipd. Vse našteto one-
mogoča, da bi se v prehodnem obdobju uvajanja ZOPOPP ta lahko v celoti
udejanjal in s tem zagotovil pravočasno obravnavo predvsem otrokom s po-
sebnostmi v razvoju, ki še niso bili usmerjeni v ustrezen program vzgoje in
izobraževanja:

Po novem naj bi bili ti postopki krajši, vendar ne vem, koliko je realno,
otroci naj bi prej dobili pomoč, vprašanje pa je, kako bodo to kadrovsko
zmogli CZO.

Pri tem si predvsem ena svetovalna delavka želi, da bi pediatri, ki so z ZO-
POPP osrednji koordinatorji ZO, prisluhnili njihovemu mnenju in predlogom:

Po novem zakonu ob zaznavi težav pri otroku starše usmerimo k pe-
diatru, pediater pa je tisti, ki odloča, ali otroka usmeriti v CZO. Pedia-
ter otroka ima torej veliko vlogo pri odločanju in nadaljnji usmeritvi.
[. . .] Upam, da bodo pediatri razumeli, da je obravnava nujna, če smo v
vrtcu določeno težavo zaznali. Večkrat se je že zgodilo, da so rekli star-
šem: počakajte, videli boste, da bo steklo, pustite otroku čas, obravnava
trenutno ni potrebna. Otrok v predšolskem obdobju nima časa in vsak
mesec brez ustrezne pomoči je velika izguba zanj. Pomembno je, da
nam tudi pediatri zaupajo [. . .].

Ne glede na to, da je pediater osrednji koordinator ZO, je pri tem treba
upoštevati, da ta zajema različne vidike otrokovega razvoja in življenja (Glo-
bačnik 2012) ter predvideva različne vrste obravnave, ki so bodisi zdravstvene
bodisi pedagoške in specialno-rehabilitacijske. Ob tem pa ne smemo zane-
mariti tudi skrbi za (socialno) inkluzijo otrok s posebnimi potrebami – prav tu
je lahko vloga svetovalne delavke vrtca ključna.

180
   175   176   177   178   179   180   181   182   183   184   185