Page 185 - Čotar Konrad Sonja, Borota Bogdana, Rutar Sonja, Drljić Karmen, Jelovčan Giuliana. Ur. 2022. Vzgoja in izobraževanje predšolskih otrok prvega starostnega obdobja. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 185
Izzivi zgodnje obravnave predšolskih otrok
v večdisciplinarnem timu v okviru CZO. Pri tem sta poudarili, da bo treba po-
sebno skrb nameniti ustvarjanju varnega okolja, v katerem bodo starši čutili,
da lahko iskreno spregovorijo o težavah, ki jih sami zaznavajo oz. jih zazna-
vajo strokovni delavci pri njihovem otroku. Ena svetovalna delavka je pove-
dala naslednje:
Sedaj, ko bodo sestanki drugje, je vprašanje, koliko bomo mi imeli mož-
nost individualnega pogovora s starši, mogoče bo tega manj. Hodili
bomo na sestanke, na katerih bo prisotnih pet ljudi, vprašanje je, ko-
liko bomo imeli mi priložnost in koliko se bodo starši odprli, da bodo
iskali rešitve.
Svetovalna delavka je poudarila pomen sodelovanja z različnimi strokov-
nimi delavci tudi zaradi pretoka informacij; do sedaj srečanja s pediatri po-
gosto niso bila mogoča, zato se ena svetovalna delavka nadeja, da bo z novo
organizacijo zagotavljanja celostne obravnave to mogoče:
Velikokrat smo dobili otroke, ki so imeli hude zdravstvene težave, kar
je področje zdravstva, prišli so v vrtec in mi o tem nismo nič vedeli. [. . .]
Veliko časa smo se borili, da smo uspeli pripraviti tako zdravniško potr-
dilo (obrazec), v katerem piše, ali je otrok usmerjen ali je obravnavan v
razvojni ambulanti. [. . .] Z novim zakonom naj bi bila povezava z zdra-
vstvom boljša [. . .]. Upam, da bo steklo tako, kot je načrtovano, in da bo
pretok informacij tudi v praksi stekel.
Sodelovanje v strokovnih (večdisciplinarnih) timih predstavlja pomembno
kompetenco pedagoških delavcev v inkluziji (Borg idr. 2011) in ima pri zago-
tavljanju zgodnje obravnave otrok ključno vlogo (Soriano 2005), zato je po-
membno, da se svetovalni delavci počutijo dovolj okrepljene za vstopanje
v enakovredno komunikacijo s strokovnjaki z različnih bolj ali manj sorodnih
strokovnih področij. V tej vlogi ZOPOPP svetovalnih delavk trenutno ne krepi,
saj njihove vloge ne opredeli jasno. Razumevanje lastne profesionalne vloge
pa je ključnega pomena za posameznikovo angažirano delovanje, ki se od-
raža tudi v njegovi zmožnosti sodelovanja z drugimi (Pantić in Florian 2015).
Sklep
ZO se začne že v prenatalnem obdobju, zaključi pa z otrokovim vstopom v
vrtec, zato imajo pri njenem udejanjanju pomembno vlogo tako vzgoja in
izobraževanje (vrtec) kot zdravstvo. Vlogi vzgoje in izobraževanja pa morata
185
v večdisciplinarnem timu v okviru CZO. Pri tem sta poudarili, da bo treba po-
sebno skrb nameniti ustvarjanju varnega okolja, v katerem bodo starši čutili,
da lahko iskreno spregovorijo o težavah, ki jih sami zaznavajo oz. jih zazna-
vajo strokovni delavci pri njihovem otroku. Ena svetovalna delavka je pove-
dala naslednje:
Sedaj, ko bodo sestanki drugje, je vprašanje, koliko bomo mi imeli mož-
nost individualnega pogovora s starši, mogoče bo tega manj. Hodili
bomo na sestanke, na katerih bo prisotnih pet ljudi, vprašanje je, ko-
liko bomo imeli mi priložnost in koliko se bodo starši odprli, da bodo
iskali rešitve.
Svetovalna delavka je poudarila pomen sodelovanja z različnimi strokov-
nimi delavci tudi zaradi pretoka informacij; do sedaj srečanja s pediatri po-
gosto niso bila mogoča, zato se ena svetovalna delavka nadeja, da bo z novo
organizacijo zagotavljanja celostne obravnave to mogoče:
Velikokrat smo dobili otroke, ki so imeli hude zdravstvene težave, kar
je področje zdravstva, prišli so v vrtec in mi o tem nismo nič vedeli. [. . .]
Veliko časa smo se borili, da smo uspeli pripraviti tako zdravniško potr-
dilo (obrazec), v katerem piše, ali je otrok usmerjen ali je obravnavan v
razvojni ambulanti. [. . .] Z novim zakonom naj bi bila povezava z zdra-
vstvom boljša [. . .]. Upam, da bo steklo tako, kot je načrtovano, in da bo
pretok informacij tudi v praksi stekel.
Sodelovanje v strokovnih (večdisciplinarnih) timih predstavlja pomembno
kompetenco pedagoških delavcev v inkluziji (Borg idr. 2011) in ima pri zago-
tavljanju zgodnje obravnave otrok ključno vlogo (Soriano 2005), zato je po-
membno, da se svetovalni delavci počutijo dovolj okrepljene za vstopanje
v enakovredno komunikacijo s strokovnjaki z različnih bolj ali manj sorodnih
strokovnih področij. V tej vlogi ZOPOPP svetovalnih delavk trenutno ne krepi,
saj njihove vloge ne opredeli jasno. Razumevanje lastne profesionalne vloge
pa je ključnega pomena za posameznikovo angažirano delovanje, ki se od-
raža tudi v njegovi zmožnosti sodelovanja z drugimi (Pantić in Florian 2015).
Sklep
ZO se začne že v prenatalnem obdobju, zaključi pa z otrokovim vstopom v
vrtec, zato imajo pri njenem udejanjanju pomembno vlogo tako vzgoja in
izobraževanje (vrtec) kot zdravstvo. Vlogi vzgoje in izobraževanja pa morata
185