Page 185 - Čotar Konrad Sonja, Borota Bogdana, Rutar Sonja, Drljić Karmen, Jelovčan Giuliana. Ur. 2022. Vzgoja in izobraževanje predšolskih otrok prvega starostnega obdobja. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 185
Izzivi zgodnje obravnave predšolskih otrok

v večdisciplinarnem timu v okviru CZO. Pri tem sta poudarili, da bo treba po-
sebno skrb nameniti ustvarjanju varnega okolja, v katerem bodo starši čutili,
da lahko iskreno spregovorijo o težavah, ki jih sami zaznavajo oz. jih zazna-
vajo strokovni delavci pri njihovem otroku. Ena svetovalna delavka je pove-
dala naslednje:

Sedaj, ko bodo sestanki drugje, je vprašanje, koliko bomo mi imeli mož-
nost individualnega pogovora s starši, mogoče bo tega manj. Hodili
bomo na sestanke, na katerih bo prisotnih pet ljudi, vprašanje je, ko-
liko bomo imeli mi priložnost in koliko se bodo starši odprli, da bodo
iskali rešitve.

Svetovalna delavka je poudarila pomen sodelovanja z različnimi strokov-
nimi delavci tudi zaradi pretoka informacij; do sedaj srečanja s pediatri po-
gosto niso bila mogoča, zato se ena svetovalna delavka nadeja, da bo z novo
organizacijo zagotavljanja celostne obravnave to mogoče:

Velikokrat smo dobili otroke, ki so imeli hude zdravstvene težave, kar
je področje zdravstva, prišli so v vrtec in mi o tem nismo nič vedeli. [. . .]
Veliko časa smo se borili, da smo uspeli pripraviti tako zdravniško potr-
dilo (obrazec), v katerem piše, ali je otrok usmerjen ali je obravnavan v
razvojni ambulanti. [. . .] Z novim zakonom naj bi bila povezava z zdra-
vstvom boljša [. . .]. Upam, da bo steklo tako, kot je načrtovano, in da bo
pretok informacij tudi v praksi stekel.

Sodelovanje v strokovnih (večdisciplinarnih) timih predstavlja pomembno
kompetenco pedagoških delavcev v inkluziji (Borg idr. 2011) in ima pri zago-
tavljanju zgodnje obravnave otrok ključno vlogo (Soriano 2005), zato je po-
membno, da se svetovalni delavci počutijo dovolj okrepljene za vstopanje
v enakovredno komunikacijo s strokovnjaki z različnih bolj ali manj sorodnih
strokovnih področij. V tej vlogi ZOPOPP svetovalnih delavk trenutno ne krepi,
saj njihove vloge ne opredeli jasno. Razumevanje lastne profesionalne vloge
pa je ključnega pomena za posameznikovo angažirano delovanje, ki se od-
raža tudi v njegovi zmožnosti sodelovanja z drugimi (Pantić in Florian 2015).

Sklep
ZO se začne že v prenatalnem obdobju, zaključi pa z otrokovim vstopom v
vrtec, zato imajo pri njenem udejanjanju pomembno vlogo tako vzgoja in
izobraževanje (vrtec) kot zdravstvo. Vlogi vzgoje in izobraževanja pa morata

185
   180   181   182   183   184   185   186   187   188   189   190