Page 186 - Čotar Konrad Sonja, Borota Bogdana, Rutar Sonja, Drljić Karmen, Jelovčan Giuliana. Ur. 2022. Vzgoja in izobraževanje predšolskih otrok prvega starostnega obdobja. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 186
men Drljić

biti prepletajoči in dopolnjujoči se glede na lastno področje kompetenc. In-
terakcije med omenjeni področji, ki so v svojem delovanju kompleksna, so
zapletene, a kljub temu lahko pomembno prispevajo k oblikovanju spodbu-
dnega okolja za uspešen otrokov razvoj (Renn 2003). Pomen prepletanja me-
dicinskega in socialno-pedagoškega vidika obravnave otrok s posebnimi po-
trebami in dela z njimi poudarja tudi D. Mitchell (2014). Fokus ZO je usmerjen
v različne vidike otrokovega socialno-čustveno-kognitivnega delovanja ter v
zagotavljanje ustreznih pogojev za otrokov razvoj (Fillis, Dunnea in McCon-
nell 2018). Učinkovita ZO otrok s posebnimi potrebami ali posebnostmi v ra-
zvoju predvideva tudi pomoč in podporo njihovim družinam. Pri oblikovanju
ZOPOPP so njegovi avtorji sledili sodobnim smernicam na področju ZO. Nje-
gov temeljni namen pa je zagotoviti ustrezno in celostno obravnavo otrok,
ki jo ti potrebujejo.

S študijo primera ugotavljamo, da trenutno še niso vzpostavljeni temeljni
pogoji za njegovo uresničevanje, saj so prisotne različne dileme pa tudi izzivi,
ker med drugim še niso sprejeti temeljni pravilniki in podzakonski akti, ki bi v
celoti omogočali udejanjanje ZOPOPP. Nejasnosti se glede na mnenje sveto-
valnih delavk nanašajo predvsem na konkretno izvedbo ZOPOPP. Izziv zago-
tovo predstavlja tudi sodelovanje s starši, ki bodo od slej sodelovali s timom
strokovnjakov v CZO in timom strokovnjakov v vrtcu. Po eni strani bo to star-
šem omogočilo, da dobijo poenoteno mnenje ter oceno otrokovega razvoja
in njegovih potreb, po drugi strani pa se bodo morali strokovnjaki pri podaja-
nju mnenja poenotiti, kar je do sedaj predstavljalo težavo. Pomembna pred-
nost ZOPOPP je, da bo lahko več otrok dobilo ustrezno, predvsem pa pravo-
časno obravnavo, pri tem je vredno izpostaviti otroke s čustveno-vedenjskimi
težavami, ki do sedaj v predšolskem obdobju niso imeli zagotovljene pravo-
časne in ustrezne obravnave. Z ZOPOPP pa so vrtci oz. njihove svetovalne de-
lavke postavljene pred zahtevo, da deloma preoblikujejo svojo vlogo, pred-
vsem pa da v komunikacijo z drugimi strokovnimi delavci (tudi z zdravstve-
nega področja) vstopajo kot strokovnjaki, ki imajo kompetence za detekcijo
in identifikacijo otrok s posebnostmi v razvoju, delo z njimi in njihovimi starši
ter izvajanje prilagoditev, ki otroku omogočajo polno vključenost v vrtčevsko
skupino.

Literatura

Ainscow, M., T. Booth in A. Dyson. 2006. Improving Schools, Developing Inclu-
sion. New York: Routledge.

Krek, J., in M. Metljak, ur. 2011. Bela knjiga o vzgoji in izobraževanju v Republiki
Sloveniji. 2011. Ljubljana: Pedagoški inštitut.

186
   181   182   183   184   185   186   187   188   189   190   191