Page 181 - Čotar Konrad Sonja, Borota Bogdana, Rutar Sonja, Drljić Karmen, Jelovčan Giuliana. Ur. 2022. Vzgoja in izobraževanje predšolskih otrok prvega starostnega obdobja. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 181
Izzivi zgodnje obravnave predšolskih otrok

Zagotavljanje Pomoč in podpora
celostne obravnave staršem otrok s posebnimi

potrebami

Zagotavljanje Prednosti ZOPOPP Aktivno vključ.
pravočasne staršev otrok s posebnimi
obravnave
potrebami

Obravnava širše
skupine otrok

Slika 2 Prednosti ZOPOPP

Prednosti Zakona celostne zgodnje obravnave predšolskih otrok
s posebnimi potrebami

Svetovalni delavki v ZOPOPP prepoznavata tudi različne prednosti. Nekatere,
ki jih omenjata, se tudi medsebojno povezujejo in prepletajo (slika 2). Pred-
nost ZOPOPP zagotovo predstavlja pomoč in podpora staršem otrok s po-
sebnimi potrebami, ki se bo uresničevala tudi skozi njihovo večje aktivno
vključevanje v celostno ZO. ZOPOPP (2017) namreč predvideva tudi pripravo
individualnega načrta pomoči družini, ki ga bodo na CZO tudi sprotno eval-
virali. Usmerjenost ZOPOPP v pomoč in podporo družini pa posredno in ne-
posredno zagotavlja tudi celostno obravnavo otroka s posebnimi potrebami.
Ozaveščeni starši ter straši, ki so izgradili potrebna znanja in veščine za nude-
nje ustrezne pomoči in podpore svojim otrokom, lahko pomembno prispe-
vajo k njihovemu uspešnemu razvoju (Majnemer 1998). Svetovalni delavki
kot prednost ZOPOPP navajata tudi zagotavljanje pravočasne obravnave, ki
je bo deležna širša skupina otrok, ki zaradi posebnosti v razvoju potrebujejo
pomoč.

Prednost ZOPOPP (ki je lahko v tem trenutku lahko še razumljena kot
nejasnost) je zagotovo ta, da predvideva obravnavo širše skupine otrok, ki
imajo posebne potrebe oz. so pri njihovem razvoju in/ali okolju prisotni ri-
zični dejavniki. Pri tem sta obe svetovalni delavki izpostavili, da ZOPOPP po-
nuja boljše možnosti, da bodo ustrezno podporo in pomoč dobili tudi otroci,
ki izkazujejo čustveno-vedenjske posebnosti. Po ZUOPP-1 (2011) komisija za
usmerjanje otrok s posebnimi potrebami oz. otrok s posebnostmi v čustvo-
vanju ter vedenju ni usmerjala v ustrezni program vzgoje in izobraževanja,

181
   176   177   178   179   180   181   182   183   184   185   186