Page 182 - Čotar Konrad Sonja, Borota Bogdana, Rutar Sonja, Drljić Karmen, Jelovčan Giuliana. Ur. 2022. Vzgoja in izobraževanje predšolskih otrok prvega starostnega obdobja. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 182
men Drljić

saj se otroci v tem obdobju še niso osebnostno izoblikovani. Ena svetovalna
delavka je tako opisala dosedanjo obravnavo otrok s čustveno-vedenjskimi
posebnostmi:

V predšolskem obdobju se otrok s čustveno-vedenjskimi motnjami ne
usmerja oz. se ne opredeljuje, da imajo na tem področju težave. Mi pa
se srečujemo z otroki, pri katerih lahko govorimo, da so prisotne te-
žave na čustveno-vedenjskem področju, ki zahtevajo našo pozornost
in obravnavo, da se ne razvijejo v motnje.

Obenem lahko delo z otroki s čustveno-vedenjskimi težavami, ki niso
ustrezno obravnavani, pedagoškim delavcem predstavlja vir stresa (Kyriacou
2001), saj nezmožnost obvladovanja vedenj otroka zmanjšuje doživljanje nji-
hove samoučinkovitosti (Tschannen-Morana in Hoy 2007), kar se odraža v nji-
hovem zmanjšanem doživljanju učinkovitosti pri delu z omenjenimi otroki.
Ne glede na omenjeno pa velja, da se pri preozko usmerjeni definiciji otrok
s posebnimi potrebami oz. posebnostmi v razvoju ter otrok, ki potrebujejo
dodatno specifično pomoč in podporo, lahko zgodi, da slednjih niso deležni
vsi, ki ju v resnici potrebujejo.

Obe svetovalni delavki sta prednost ZOPOPP prepoznali tudi v zagotavlja-
nju pravočasne ter celostne obravnave, saj bodo v obravnavo vključeni raz-
lični strokovnjaki, ki se bodo povezovali v večdisciplinarnem timu, obravnava
otroka pa bo potekala na enem mestu:

Imeli bomo več možnosti, da se pogovorimo, si izmenjamo mnenja in
otroka tako celostno obravnavamo. Starši pa bodo na enem mestu do-
bili vse potrebne in koristne ter enotne informacije. [. . .].

Obenem pa naj bi ZOPOPP predvideval tudi podporo in pomoč družinam
otrok s posebnimi potrebami ter aktivno vključevanje staršev pri zagotavlja-
nje podpore in pomoči otroku. Ena svetovalna delavka je povedala naslednje:

Če bodo starši obravnavani v CZO, jim bodo bistveno lažje dostopne
vse te storitve, od logopeda, specialno-rehabilitacijskega pedagoga, ki
se bodo tam povezovali z razvojno pediatrinjo, delovno terapevtko, s
fizioterapevtko in socialno delavko ter delovali usklajeno in bolj učin-
kovito. Skrbi nas, ali bodo CZO zmogle vse družine voditi in obravnavati
na tovrsten način.

Izpostavila je tudi, da bodo lahko starši odslej veliko bolj sodelovali pri
obravnavi svojega otroka oz. bili v obravnavo bolj vključeni:

182
   177   178   179   180   181   182   183   184   185   186   187