Page 276 - Čotar Konrad Sonja, Borota Bogdana, Rutar Sonja, Drljić Karmen, Jelovčan Giuliana. Ur. 2022. Vzgoja in izobraževanje predšolskih otrok prvega starostnega obdobja. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 276
gio Crasnich
Reffieuna, A. 2002. Il bambino a scuola: cosa e come osservare. Roma: Carocci.
Rogers, C. R. 1951. Client-Centered Therapy. Chicago: Houghton Mifflin.
———. 1969. Freedom to Learn. Columbus, OH: Charles E. Merrill.
Selinker, L. 1992. Rediscovering Interlanguage. London: Longman.

Zgodnje učenje jezika in vloga odraslega: strokovno izpopolnjevanje
kot priložnost profesionalne rasti
Zgodnje učenje drugega jezika predstavlja izredno priložnost za narodno in je-
zikovno mešana območja. Uporaba metod in tehnik, ki se navezujejo na huma-
nistični pristop poučevanja jezika, je ena od možnih strategij za premagovanje
ovir, na katere otrok naleti zaradi pomanjkljivega znanja jezika, ki se uporablja
v vrtcu. Prispevek predstavlja primer strokovnega usposabljanja, v katerem je
sodelovala skupina vzgojiteljev in vzgojiteljic vrtcev z italijanskim učnim jezi-
kom na narodnostno mešanem območju slovenske Istre. Pri dejavnostih so bili
uporabljeni elementi akcijskega raziskovanja in sodelovalnega učenja. Same
dejavnosti udeležencev so se osredotočale in navezovale na smernice Kuriku-
luma za vrtce, didaktične predloge humanističnega pristopa v povezavi z go-
vornim sporazumevanjem in sporočanjem ter načine organiziranja aktivnosti,
ki jih vzgojitelji že uporabljajo.
Ključne besede: naravni pristop, strokovno izpopolnjevanje, predšolska vzgoja,
italijanščina, slovenska Istra

276
   271   272   273   274   275   276   277   278   279   280   281