Page 418 - Čotar Konrad Sonja, Borota Bogdana, Rutar Sonja, Drljić Karmen, Jelovčan Giuliana. Ur. 2022. Vzgoja in izobraževanje predšolskih otrok prvega starostnega obdobja. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 418
a Cerar

Preglednica 1 Inferenčna statistika o preživelem času v okviru gibalnih in statičnih
dejavnosti otrok v vrtcih

Postavka M n S Korelacija t-preizkus

r 2p T g 2p

Gibalne dejavnosti ,  , –, , ,  ,
Statične dejavnost ,  ,

Preglednica 2 Inferenčna statistika o preživelem času v okviru prostih in vodenih
dejavnosti otrok v vrtcih

Postavka M n S Korelacija t-preizkus

r 2p T g 2p

Proste dejavnosti ,  , –, , ,  ,
Vodene dejavnosti ,  ,

Preglednica 3 Inferenčna statistika o preživelem času v okviru prostih gibalnih in vodenih
gibalnih dejavnosti otrok v vrtcih

Postavka M n S Korelacija t-preizkus

r 2p T g 2p

Proste gibalne dejavnosti ,  , –, , ,  ,
Vodene gibalne dejavnosti ,  ,

10-odstotni stopnji značilnosti, kar pomeni, da drži hipoteza, da otroci tekom
dopoldneva več časa namenijo za proste kot za vodene dejavnosti.

Razpršenost je v obeh primerih dokaj velika. Pri prostih dejavnostih je večja
(S = 23,86) kot pri vodenih (S = 14,74). Korelacijski koeficient (r = –0,09) je prav
tako negativen in kaže zelo nizko povezanost med rezultati proste dejavnosti
in vodene dejavnosti (preglednica 2).

V nadaljevanju nas je zanimalo, ali otroci tekom dopoldneva več časa pre-
živijo v prostih gibalnih dejavnostih kot v vodenih gibalnih dejavnostih. Pro-
stim gibalnim dejavnostim je bilo namenjenega več časa (M = 49,80) kot vo-
denim gibalnim dejavnostim (M = 27,40). Vrednost t-preizkusa kaže, da raz-
like niso statistično pomembne (2p = 0,212). To pomeni, da ni statistično po-
membnih razlik med časom, namenjenim prostim gibalnim dejavnostim in
vodenim gibalnim dejavnostim. Razpršenost je v primeru proste gibalne de-
javnosti (S = 19,97) podobna kot pri vodeni gibalni dejavnosti (S = 18,51). Tudi
v tem primeru je korelacijski kofecient negativen (r = –0,54), vendar kaže po-
membno povezanost med rezultati (preglednica 3).

Četrta hipoteza temelji na tezi, da obstajajo razlike med vrtci v zagotavlja-
nju časa za gibanje otrok izven rutinskih dejavnosti. V povprečju je bilo giba-

418
   413   414   415   416   417   418   419   420   421   422   423