Page 182 - Štemberger Tina, Čotar Konrad Sonja, Rutar Sonja, Žakelj Amalija. Ur. 2022. Oblikovanje inovativnih učnih okolij. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 182
ja Kiswarday in Karmen Drljić

fesionalno prepričanost, trdnost, vztrajnost in hkrati fleksibilnost ter
spretnost pogajanja in skupnega reševanja zahtevnih strokovnih izzi-
vov;
– igra metafor, ki študente spodbuja k predstavitvi strokovnega pro-
blema z uporabo metafor, literarnih del, pregovorov ipd.;
– metoda pripovedovanja zgodb (angl. storytelling), ki jo lahko uporabimo
kot izobraževalno orodje tudi v povezavi s prikazom pedagoškega po-
klica in njegovih značilnosti, posebnosti in z izzivi ob delu z ranljivimi
skupinami in otroki s posebnimi potrebami (v nadaljevanju otroci s PP);
študent lahko ob poslušanju zgodb oblikuje lastno mnenje in stališče
o poklicu ter razume svoje profesionalno poslanstvo in širšo družbeno
vlogo;
– metoda »koš izzivov« (angl. basket-method), ki temelji na improvizira-
nem uprizarjanju običajnih pedagoških situacij, za katere učitelj štu-
dentu predstavi določene izzive: študentu so predstavljene okoliščine
in vloga, ki jo bo moral odigrati, ter pripomočki in materiali, ki jih mora
pri uprizoritvi uporabiti; sledita izvedba dejavnosti in refleksija, v kateri
študent utemeljuje svoje odločitve in njihove posledice ter poda samo-
oceno izvedene dejavnosti; učitelj analizira študentovo uprizoritev, re-
fleksijo in samoevalvacij, ob tem poudari uspešno izvedene pristope,
izpostavi zgrešene ali zamujene priložnosti, napoveduje učinke, ki bi
jih imeli uprizorjeni pedagoški odzivi, ter poda priporočila in možne al-
ternativne rešitve;
– metoda akcijskega učenja poteka v skupini študentov, ki morajo skupaj
pristopiti k iskanju rešitev za določen praktični problem; fokus je na la-
stnem razumevanju problema iz prakse in oblikovanju utemeljenih re-
šitev oz. pedagoških odzivov, ki jih študenti nato zagovarjajo pred ko-
legi in učiteljem ter se s tem učijo avtonomnega in odgovornega pri-
stopa pri opravljanju lastnega poklica.

Namen in cilji raziskave
Sodobno visokošolsko izobraževanje je usmerjeno v iskanje načinov učinko-
vitega odzivanja na potrebe novih generacij študentov, kar lahko dosežemo z
obogatitvijo predavanj in vključevanjem drugačnih pristopov k poučevanju
in učenju. Ustvarjalni študijski procesi naj bi temeljili na uporabi raznoterih
inteligentnosti (Gardner 1995), ustvarjanju priložnosti za razvijanje kompe-
tenc za ustvarjalno poučevanje z veččutnimi pristopi ob uporabi sodobne
tehnologije (Bocconi, Kampylis in Punie 2012). V nastalem učnem okolju se
spremeni odnos med učencem in učiteljem, kar lahko opazujemo tako na

182
   177   178   179   180   181   182   183   184   185   186   187