Page 43 - Štemberger Tina, Čotar Konrad Sonja, Rutar Sonja, Žakelj Amalija. Ur. 2022. Oblikovanje inovativnih učnih okolij. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 43
Priložnosti in izzivi mobilnega učenja

cev za učenje z uporabo mobilne tehnologije (Obonoyo, Davis in Fickel 2017).
Na pomen razvoja kompetence za učinkovito didaktično rabo IKT pri pou-
čevanju in učenju opozarja tudi Evropska komisija (European Commission
2013).

Ko gre za učinkovitost začetnega izobraževanja v povezavi z razvijanjem
kompetence didaktične rabe IKT, so rezultati raziskav nekonsistentni. Tako
nekatere raziskave (npr. Darling-Hammond 2012) kažejo, da učitelji v okviru
začetnega izobraževanja ne pridobijo dovolj znanja, da bi kasneje tudi razvi-
jali rabo IKT pri učencih, na drugi strani pa (Ally, Grimus in Ebner 2014; Baran
2014; UNESCO 2012b) poročajo da so mobilne tehnologije najpogosteje upo-
rabljene digitalne naprave tako v šolah kot tudi na univerzah, kar posledično
privede do tega, da tako učitelji učiteljev kot študentje pedagoških študijskih
programov uporabljajo mobilni telefon za poučevanje in učenje. Kot poro-
čajo Douch idr. (2010), so mobilni telefoni lahko zelo koristni v procesu zače-
tnega izobraževanja, tako pri razvoju veščin za poučevanje kot ocenjevanja
učiteljev in tudi za podporo učiteljev začetnikov v učilnici.

Poročilo Evropske komisije (2011) kaže, da predpisi v nekaj več kot polo-
vici evropskih držav določajo, da je IKT vključena med znanja in spretnosti,
ki naj bi jih učitelji pridobili v začetnem izobraževanju. V vseh ostalih drža-
vah pa imajo visokošolske institucije avtonomijo, da se odločijo o tem, ali
bodo vključile IKT v začetno izobraževanje učiteljev. Poleg tega vse evrop-
ske države, razen Danske in Islandije, poročajo, da je usposabljanje za razvoj
znanja in spretnosti v zvezi z IKT stalni sestavni del centralno ponujenih pro-
gramov za nadaljnje strokovno izpopolnjevanje. Podatki za Slovenijo kažejo,
da je odločitev o vključitvi IKT v začetno izobraževanje učiteljev v pristojnosti
institucij, ki izobražujejo bodoče učitelje, torej fakultet.

Rezultati mednarodne raziskave TIMSS 2007 pa kažejo omejeno stopnjo
udeležbe učiteljev v programih za nadaljnje strokovno izpopolnjevanje, na-
menjenih uporabi IKT pri pouku matematike in naravoslovja na sekundarni
ravni izobraževanja (51  za matematiko in 41  za naravoslovje). Pomembno
nižja pa je stopnja udeležbe na primarni ravni izobraževanja (25  za mate-
matiko in 16  za naravoslovje; Evropska komisija 2011).

Zato bi torej bilo smiselno razmisliti o tem, da fakultete, ki izobražujejo bo-
doče učitelje, vključijo mobilno učenje v program začetnega izobraževanja
učiteljev oz. v učne načrte (UNESCO 2013). Pri tem izkušnje z drugih fakul-
tet (Farley idr. 2015) kažejo, da je ponekod že dobro uveljavljena praksa »pri-
nesi svojo napravo« (angl. bring your own device – BYOD) ter da študentje že
uporabljajo mobilne telefone za podporo študiju. Farley idr. (2015) so navedli
osem poudarkov za mobilno učenje študentov:

43
   38   39   40   41   42   43   44   45   46   47   48