Page 45 - Štemberger Tina, Čotar Konrad Sonja, Rutar Sonja, Žakelj Amalija. Ur. 2022. Oblikovanje inovativnih učnih okolij. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 45
Priložnosti in izzivi mobilnega učenja

zgodbi IKT-izobraževanja, ki narekuje potrebo po rekonceptualizaciji IKT v
izobraževanju. Mobilne naprave zaradi svoje dostopnosti, vsestranske upo-
rabnosti ter vedno novih možnosti pomembno spreminjajo delovanje posa-
meznika in družbe ter tako pomembno vplivajo tudi na način poučevanja in
učenja. Z uporabo mobilnih naprav se namreč poučevanje in učenje selita
izven šolskih zidov, potekata lahko praktično kadarkoli in kjerkoli, informa-
cije so vedno v trenutku dostopne. Da bi lahko učitelji in učenci te prednosti
tudi izkoristili, pa bo za implementacijo mobilnega učenja potrebno zagoto-
viti ustrezen nabor vsebin, ki bodo dostopne preko mobilnih naprav, zlasti bo
potrebno razmišljati o dostopnosti in jeziku vsebin, pa tudi o zagotavljanju
varnosti na spletu.

Poudariti pa je potrebno, da raba mobilnih aparatov pri poučevanju in uče-
nju sama po sebi ne omogoča učinkovitejšega učenja in da je potrebna po-
sebna previdnost glede morebitne vsesplošne in potencirane vpeljave mo-
bilnega učenja v šole. Pomembno namreč je, da mobilno učenje razumemo
kot enega izmed možnih pristopov pri poučevanju, ki mora biti ustrezno ute-
meljen in osmišljen.

V tem kontekstu je pomembno tudi, da se učitelje že v sistemu začetnega
izobraževanja za poklic pa tudi preko stalnega strokovnega usposabljanja
usposobi tako za rabo mobilnih naprav pri poučevanju kot tudi za posledično
spreminjanje pristopov v poučevanju in učenju oz. razumevanje mobilnega
učenja kot enega od načinov za doseganje vzgojno-izobraževalnih ciljev. Po-
leg tega je potrebno učitelja usposobiti tudi za to, da ta znanja prenaša tudi
na učence oz. da je tisti, ki učence opolnomoči za rabo mobilnega učenja za
sodelovanje, ustvarjalno reševanje problemov, iskanje novih idej in na ta na-
čin pripomore k razvoju posameznika in družbe v družbi znanja.

Literatura
Ally, Mohamed, Margarete Grimus in Martin Ebner. 2014. »Preparing Teachers

for a Mobile World, to Improve Access to Education.« Prospects 44 (1): 43–
59.
Baran, Evrim. 2014. »A Review of Research on Mobile Learning in Teacher Edu-
cation.« Educational Technology & Society 17 (4): 17–32.
British Educational Communications and Technology Agency. 2004. »A Review
of the Research Literature on Barriers to the Uptake of ICT by Teachers.«
http://dera.ioe.ac.uk/1603/1/becta_2004_barrierstouptake_litrev.pdf
Cencič, Majda. 2015. Izbrani pristopi k spodbujanju refleksije učiteljev. Koper: An-
nales.
Danaher, Patrick, Raj Gururajan in Abdul Hafeez-Baig. 2009. »Transforming the
Practice of Mobile Learning: Promoting Pedagogical Innovation through

45
   40   41   42   43   44   45   46   47   48   49   50