Page 119 - Retar, Iztok. 2022. Zgodnje gibalno učenje in poučevanje. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 119
komuniciranje kot podpora gibalnemu učenju

Pomen sporočila vedno določi prejemnik, v našem primeru otrok, zato
vedno uporabimo preverjanje, kako so otroci razumeli naše sporočilo, in še-
le potem nadaljujemo bodisi s dopolnili sporočila ali pa z nadaljnjimi načrto-
vanimi aktivnostmi.

smernice za kakovostno komuniciranje pri gibalnem
poučevanju

Varnost
Zaradi nerazumevanja sporočila je lahko uporabnik izpostavljen večjemu tve-
ganju za nastanek poškodbe, ker napačno izvede gibalno nalogo in si s tem
lahko povzroči poškodbe.

Všečnost
Otroku je smiselno ponuditi všečno organizirano storitev, ki jo doživlja kot pri-
jetno gibalno uporabniško izkušnjo, s katero uresniči svoja pričakovanja!

Prilagoditev
V fazi uveljavljanja najustreznejših metodičnih korakov pri gibalnem učenju
iščemo najprimernejše prilagoditve, da bo učenje učinkovitejše. Pri tem mo-
ramo znati otroku prepričljivo pojasniti shemo prilagoditve, da jo bo lahko
usvojil.

Poenostavitev
Z ustrezno komunikacijo lahko otroku učinkovito pojasnimo sheme poenos-
tavitve izvajanja zahtevne gibalne storitve v sklopu gibalnega učenja, zlasti v
fazi popravljanja napak.

Rezilientnost – vzdržnost
Pri gibalnem učenju pedagogi z didaktičnega zornega kota za dvig rezilient-
nosti skrbimo tako, da oblikujemo varno, spodbudno in skrbno učno okolje,
ki učencu postavlja uresničljive cilje, zagotavljamo ustrezno pomoč in podpo-
ro, razvijamo ključne vseživljenjske kompetence ter omogočamo aktivno par-
ticipacijo učenca.

119
   114   115   116   117   118   119   120   121   122   123   124