Page 120 - Retar, Iztok. 2022. Zgodnje gibalno učenje in poučevanje. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 120
dnje gibalno učenje in poučevanje

Komuniciranje v gibalnem učenju posega tudi na področje izvajanja po-
moči uporabniku:
– spodbuda,
– usmeritev,
– preusmeritev,
– podkrepitev,
– osmislitev,
– usvojitev učnega cilja,
– evalvacija ter
– refleksija.

Nevrofiziologija učinkovitega učenja v povezavi s strahom
Strah pri učenju lahko zelo negativno vpliva na učenje in pomnjenje. In-
formacije o strahu posreduje amigdala v možganih, ki zaznava in prepoznava
elemente strahu. Posledično se možgani (center amigdala) zato preusmerijo
na iskanje strategij preživetja in se prenehajo ukvarjati z učenjem in s pomnje-
njem. Zagotavljanje mirnega učnega okolja tudi z mirno, prijazno, razumeva-
jočo komunikacijo je zato zelo pomembno.
Za učinkovito komuniciranje na področju zgodnjega gibalnega poučeva-
nja se lahko naslonimo tudi na naslednje oporne točke:
– Sem vzpostavil stik z otrokom, ki omogoča sodelovanje pri izpolnjevanju
pričakovanj in ni samo ukazovanje, kaj mora ali česa ne sme narediti?
– Kaj je cilj sporočila?
– Kako sem bil razumljen?
– Sem sporočilo podkrepil s kakovostno demonstracijo, zgodbo, didaktični-
mi pripomočki?
– Bi me lahko razumeli tudi drugače?
– Sem bil dovolj dosleden in jasen v svojih zahtevah, da sem dosegel cilj?
– Bi cilj lahko dosegel še kako drugače – učinkoviteje, prijazneje?

120
   115   116   117   118   119   120   121   122   123   124   125