Page 121 - Retar, Iztok. 2022. Zgodnje gibalno učenje in poučevanje. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 121
OMEN KAKOVOSTNE IN PREGLEDNE
DEMONSTRACIJE/PRIKAZA GIBANJA

Pomen demonstracije ali, bolje, prikaza pri gibalnem učenju je v celostnem,
natančnem in nazornem prikazu izvedbe gibalne storitve.

Vzgojitelj najprej razloži, kaj bodo otroci delali, otroci poslušajo in s po-
močjo spoznavnih procesov dojemajo učne snovi na podlagi slušnih zaznav.
V nadaljevanju vzgojitelj s prikazom, predstavitvijo oz. demonstracijo prikaže
(demonstrira) gibanje, otroci pa pri tem opazujejo in dojemajo učno snov na
podlagi vidnih zaznav. Kombinacija slušne in vidne zaznave, ki ji sledi še gibal-
na zaznava, ko otrok gibanje poskusi izvesti sam, omogoča učinkovito gibal-
no učenje.

Z demonstracijo otroci dojemajo elemente objektivne stvarnosti, to je
dejstva. Prikaz gibanja namreč v teoriji pouka pomeni prikazovanje gibanja, ki
ga je mogoče perceptivno doživeti, zaznati s čutili.

Učitelj prikazuje, učenci gledajo in opazujejo, kar spodbuja miselne pro-
cese in ne zgolj posnemanje. Prikaz naj bo nazoren. Večkrat posebej poudari-
mo pomembne stvari. Pomemben je tudi prikaz napak v gibanju, ki ima vlo-
go povratne informacije. Omogoča namreč korekcijo gibanja oz. odpravljanje
napak.

Prikaz je lahko neposreden – pokaže ga vzgojitelj – ali posreden – gibanje
pokaže eden od otrok ali ga prikažemo prek medijev: slik, filma, skic …

Ključna vloga demonstracije je v tem, da učencu omogoči skladno predsta-
vo o gibanju, ki se ga želi naučiti, in mu tako olajša gibalno učenje. Učenec si s
pomočjo videne demonstracije gibanja ustvari svojo lastno mentalno shemo
gibanja, ki jo kasneje uporabi, ko poskuša gibanje ponoviti sam s svojim tele-

121
   116   117   118   119   120   121   122   123   124   125   126