Page 144 - Retar, Iztok. 2022. Zgodnje gibalno učenje in poučevanje. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 144
dnje gibalno učenje in poučevanje

Ločimo več formatov otroške igre: razvedrilnega, tekmovalnega, didaktič-
nega, športnega ali kombiniranega.

Igra v vsakem otroku predstavlja ustvarjalni potencial, ki se nikoli ne razvi-
je, če ga ne spodbujamo ali celo zaviramo, misleč, da je igra odvečna dejavnost.

V vrtcih pogosto uporabljamo različne gibalne igre, pri katerih so vključe-
ni vsi otroci, tudi zato, da jim pomagamo pri razvoju in vključitvi v skupino. De-
limo jih lahko na:

– elementarne igre – igre, ki vključujejo elementarne oblike gibanja in v kat-
erih imamo možnost prilagajanja pravil trenutni situaciji in potrebam; so
nadgradnja naravnih oblik gibanja (lovljenje, skrivanje, rajanje);

– rajalne igre – preproste plesne oblike, pri katerih se udeleženci gibljejo po
ritmu pesmi, ki jo praviloma tudi pojejo;

– igre ponazarjanja – igre, pri katerih otrok ponazarja predmete, oponaša
živali in predstavlja pojme;

– socialne igre – igre, s katerimi podpiramo socialne veščine, čustva
posameznika in vedenjske spretnosti, ki so pomembne za kakovostne
medo­ sebne odnose (komuniciranje, sklepanje prijateljstev, spoznavanje,
kaj je prav in kaj ne …).

Značilnosti igre povzemamo po M. Videmšek in N. Jovan (2002):

– Ni toliko sredstvo treninga za življenje kot sredstvo za razvedrilo ter ohran-
janje zdravja in delovnih sposobnosti;

– ima tudi uporabno vrednost, kot sredstvo vzgoje in poučevanja, vendar
ne več za preživetje, temveč za kvalitetnejše življenje;

– ima pomembno vlogo pri razvoju otroka v celostno, harmonično in ust-
varjalno osebnost;

– z igro otrok razvija svoje telesne sposobnosti in duševne razsežnosti, za-
dovoljuje potrebo po gibanju, hkrati pa je igra pomembna tudi za social-
izacijo, saj otroka postopno navaja na življenje v skupnosti;

– je svobodno izbrana psihofizična dejavnost, pri kateri poteka ne moremo
predvideti vnaprej;

– je dejavnost, ki se uresničuje v mejah, določenih glede na čas, prostor ter
pravila.

144
   139   140   141   142   143   144   145   146   147   148   149