Page 145 - Retar, Iztok. 2022. Zgodnje gibalno učenje in poučevanje. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 145
igra kot sredstvo zgodnjega gibalnega poučevanja

nestrukturirana gibalna igra

Organizirana, strukturirana gibalna igra temelji na načrtni postavitvi gibal-
nih in drugih ciljev, ki naj bi jih otroci dosegali z uporabo igre. Vaditelj otroke
opazuje in usmerja, da se približujejo in dosegajo pričakovane gibalne
dosežke. Običajno se otroci zavedajo, da so opazovani in poskušajo igrati
vloge, ki jim jih vzgojitelj narekuje, zato nastopajo in niso povsem iskreni. Raz­
lika med strukturirano in nestrukturirano gibalno igro je v tem, da pri sled­nji
otroci uporabljajo gibanje, ki nima opredeljenega cilja, in je cilj igra sama po
sebi. Tovrstna igra lahko učinkoviteje spodbuja ustvarjalnost pri otroku tudi na
področju prepoznavanja specifičnih rešitev gibalnih problemov ter prispeva
k raznolikemu gibalnemu obnašanju posameznika in predstavlja mehak pre-
hod v organizirano športno vzgojo – celostni sistem gibalnega poučevanja in
poučevanja s ciljem gibalnega ter osebnostnega razvoja človeka v kasnejšem
obveznem osnovnošolskem izobraževanju.

didaktična gibalna igra

Didaktična gibalna igra predstavlja celostno tehniko gibalnega poučevan-
ja, ki deluje na otroka in mu z množico kompleksnih in problemsko zastav­
ljenih gibalnih nalog omogoča ustrezen razvoj vseh dimenzij psihosomatske-
ga statusa.

Njena temeljna značilnost pa je v tem, da svoje specifične karakteristike iš-
če v razvojnih posebnostih otroka in otroku samem, ker iz njega izhaja. Zato
naj bo otrokov cilj v igri vodilo vzgojitelju (Pišot, 2007).

V vsakem obdobju otroštva ima igra nekoliko drugačno vlogo in pomen
oz. smisel. Število igrač v prvih treh letih otroštva naglo narašča, nato pa začne
upadati in otrok se lahko igra dlje časa z manj igračami, ki zanj postajajo bolj
zanimive – tudi gibalne/športne aktivnosti. Prav tako se poveča zanimanje za
interakcijo z vrstniki, zato je pomembno vključevanje iger, v katerih otroci spo-
znavajo in razvijajo stike z vrstniki.

145
   140   141   142   143   144   145   146   147   148   149   150