Page 21 - Retar, Iztok. 2022. Zgodnje gibalno učenje in poučevanje. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 21
temeljni razmisleki o gibalnem poučevanju
To so na področju gibanja najpogosteje: gibalno znanje, gibalne spo-
sobnosti, osebne lastnosti in motivacija. Delovne kompetence, ki nas poklic-
no opredeljujejo in so na izobraževalnem trgu dela regulirane z zakonom, pa
lahko predstavimo kot zmožnost uporabe znanja, sposobnosti, osebnost
nih lastnosti, izkušenj in motivacij tako, da na svojstven način učinkovito in
gospodarno uresničimo zastavljene delovne cilje ter dosežemo pričakovane
učno-vzgojne izide (Retar, Plevnik in Kolar, 2013).
V nadaljevanju (preglednica 1) prikazujemo teoretični avtorski model struk-
ture delovnih kompetenc vzgojiteljev, ki so zaželene na delovnem področju gi-
balnega poučevanja v zgodnjem otroštvu (Retar in Lepičnik Vodopivec, 2017).
Preglednica 1: Teoretični model strukture delovnih kompetenc inovativnega gibalne-
ga poučevanja (Retar in Lepičnik Vodopivec, 2017)
Področja generičnih kompetenc
Komunikacija in Učinkovito Organizacija in Sodelovanje Profesionalni
odnosi poučevanje vodenje z delovnim razvoj
in družbenim
okoljem
Struktura specifičnih kompetenc
Učinkovito Prepoznavanje Sodelovanje Prenašanje in
komuniciranje s starši otrok uvajanje
z otroki na Razvijanje gibalnih in z drugimi primerov
področju osebami, dobrih praks v
gibanja strategij za potreb in odgovornimi svoje delo na
za otroke področju
motiviranje otrok na pričakovanj gibanja
področju gibanja otrok ter
njihovo
uresničevanje
Oblikovanje Ustvarjalno Prepoznavanje Sodelovanje Vseživljenjsko
varnega, izbiranje didaktičnih gibalno s športnimi učenje na
prijaznega pripomočkov na nadarjenih strokovnjaki predmetnem
in všečnega področju gibanja otrok in zunaj vrtca področju
učnega okolja prilagajanje
na področju Učinkovito njihovim Ukvarjanje s
gibanja razvijanje gibalnih posebnostim športom in/
sposobnosti otrok, ali športno
Spodbujanje kot npr. ravnotežje, Razvijanje rekreacijo
in smotrno moč, hitrost, učinkovitih
popravljanje koordinacija itd., ter učnih oblik
ključnih napak gibalnih vzorcev in metod
pri gibalnem gibalnega
učenju poučevanja
21
To so na področju gibanja najpogosteje: gibalno znanje, gibalne spo-
sobnosti, osebne lastnosti in motivacija. Delovne kompetence, ki nas poklic-
no opredeljujejo in so na izobraževalnem trgu dela regulirane z zakonom, pa
lahko predstavimo kot zmožnost uporabe znanja, sposobnosti, osebnost
nih lastnosti, izkušenj in motivacij tako, da na svojstven način učinkovito in
gospodarno uresničimo zastavljene delovne cilje ter dosežemo pričakovane
učno-vzgojne izide (Retar, Plevnik in Kolar, 2013).
V nadaljevanju (preglednica 1) prikazujemo teoretični avtorski model struk-
ture delovnih kompetenc vzgojiteljev, ki so zaželene na delovnem področju gi-
balnega poučevanja v zgodnjem otroštvu (Retar in Lepičnik Vodopivec, 2017).
Preglednica 1: Teoretični model strukture delovnih kompetenc inovativnega gibalne-
ga poučevanja (Retar in Lepičnik Vodopivec, 2017)
Področja generičnih kompetenc
Komunikacija in Učinkovito Organizacija in Sodelovanje Profesionalni
odnosi poučevanje vodenje z delovnim razvoj
in družbenim
okoljem
Struktura specifičnih kompetenc
Učinkovito Prepoznavanje Sodelovanje Prenašanje in
komuniciranje s starši otrok uvajanje
z otroki na Razvijanje gibalnih in z drugimi primerov
področju osebami, dobrih praks v
gibanja strategij za potreb in odgovornimi svoje delo na
za otroke področju
motiviranje otrok na pričakovanj gibanja
področju gibanja otrok ter
njihovo
uresničevanje
Oblikovanje Ustvarjalno Prepoznavanje Sodelovanje Vseživljenjsko
varnega, izbiranje didaktičnih gibalno s športnimi učenje na
prijaznega pripomočkov na nadarjenih strokovnjaki predmetnem
in všečnega področju gibanja otrok in zunaj vrtca področju
učnega okolja prilagajanje
na področju Učinkovito njihovim Ukvarjanje s
gibanja razvijanje gibalnih posebnostim športom in/
sposobnosti otrok, ali športno
Spodbujanje kot npr. ravnotežje, Razvijanje rekreacijo
in smotrno moč, hitrost, učinkovitih
popravljanje koordinacija itd., ter učnih oblik
ključnih napak gibalnih vzorcev in metod
pri gibalnem gibalnega
učenju poučevanja
21