Page 59 - Retar, Iztok. 2022. Zgodnje gibalno učenje in poučevanje. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 59
koordinacija

li obremenitev vadečih, niso znana. Poznana so le temeljna načela in sredstva
za razvoj posameznih pojavnih oblik koordinacije.

Razvoj sposobnosti za realizacijo celostnih programov gibanja lahko izva-
jamo z:

– elementi tehnike športov in naravne oblike gibanja v fazi poučevanja;
– vadbo po postajah ali frontalno;
– metodo večkratnega ponavljanja iste gibalne naloge oz. problema, pri

čemer se morajo upoštevati metodični postopki in učna načela (počasne-
je – hitreje, ob varovanju – prosto, s pomočjo – samostojno itd.), ter
– nestrukturiranimi gibalnimi igrami.

Ne morejo pa se upoštevati načela postopnega obremenjevanja, ker je va-
deči postavljen pred nalogo in jo mora kot tako izvesti v celoti. Pomembni so
povratne informacije vadečemu in učenje velikega števila različnih gibalnih
oblik.

Gibalne naloge naj postajajo vedno zapletenejše, kar se doseže z/s:

– opravljanjem gibanja z nedominantno roko, nogo;
– povečanjem hitrosti izvedbe gibanja;
– omejitvami prostora za izvedbo gibanja;
– spreminjanjem vadbenih pogojev, še preden se gibalni program stabilizira;
– gibanjem v vseh smereh (nazaj, levo, desno, bočno …);
– vključevanjem preusmeritev (med izvajanjem gibalne naloge otrok našte-

va različna osebna imena, barve, živali in podobno).

Vadeči se morajo namreč čim večkrat znajti v novem, nepoznanem po-
ložaju in ga skušati čim hitreje pravilno, pravočasno ter učinkovito in izvirno
razrešiti.

pomen koordinacije

Koordinacija je v veliki meri povezana z manifestacijo vseh ostalih gibalnih
sposobnosti, zato morajo biti te ustrezno razvite, tako da se koordinacija lah-
ko tudi z njihovo pomočjo izrazi na višjem nivoju. Tako je koordinacija poveza-
na z:

59
   54   55   56   57   58   59   60   61   62   63   64