Page 54 - Retar, Iztok. 2022. Zgodnje gibalno učenje in poučevanje. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 54
dnje gibalno učenje in poučevanje

metode razvoja ravnotežja
Za metodo razvoja ravnotežja sta značilna izbor situacijske vadbe in glede na
kakovost izvedbe vaj(e) prilagojeno število njenih ponovitev. Razvoj sposob-
nosti ohranjanja ravnotežnega položaja naj temelji na:
– rušenju ravnotežja (zunanje sile delujejo na telo),
– izključevanju čutil (predvsem vida in sluha) in
– zmanjševanju podporne ploskve.

Razvoj sposobnosti vzpostavljanja ravnotežnega položaja pa temelji na
predhodnem motenju vestibularnega aparata z rotacijskimi gibanji v različnih
ravninah. Sposobnost manifestacije ravnotežja je pod velikim vplivom količi-
ne gibalnih/športnih dejavnosti in vadbe. Po prenehanju vadbe se dokaj hit-
ro vrne na nižji nivo.

54
   49   50   51   52   53   54   55   56   57   58   59