Page 73 - Retar, Iztok. 2022. Zgodnje gibalno učenje in poučevanje. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 73
moč

metode razvoja moči

Temeljna načela, ki se morajo upoštevati pri razvoju moči, so:

– mišica se krepi samo takrat, ko se aktivno napenja (izvedene morajo biti
mišične kontrakcije);

– dražljaji na živčno-mišično tkivo morajo biti intenzivnejši, trajnejši in po-
gostejši, kot so običajno v vsakdanjem življenju;

– obremenitev je zaradi prilagoditve telesa treba postopno povečevati;
– za vsako resnejšo vadbo moči se je treba predhodno dobro ogreti;
– nujni sestavni del vsake vadbe za razvoj moči so poleg krepilnih tudi raz-

tezne in sprostilne gimnastične vaje, da se ohranijo funkcionalne značil-
nosti mišice;
– za vsako pojavno obliko moči je potrebna posebna metoda vadbe;
– upoštevati je treba učinkovito razmerje med aktivnostjo in počitkom
– regeneracijo;
– upoštevati je potrebno biološke/fiziološke zakonitosti, da samo tako in-
tenzivna vadba, ki povzroča mikroraztrganine – poškodbe mišičnih vlaken,
lahko spodbuja proces obnovitve, okrepitve ter povečanje mišice.

Najpogostejša sredstva za razvoj moči otrok so krepilne gimnastične vaje
brez bremen in elementarne igre z naravnimi oblikami gibanja. Najprimernej-
ši rekviziti za razvoj moči pri otrocih so igralne in vadbene oblike z lastno te-
lesno težo, izbrane naravne oblike gibanja (vlačenje, potiskanje itd.) in posa-
mezniku ustrezno prilagojena manjša bremena (vrečke s peskom, stekleničke
z vodo, lažje ročke, žoge, lutke, težje plišaste igrače itd.).

merski postopki za ugotavljanje moči

Skok v daljino z mesta je standardni postopek oz. merska naloga za ocenje-
vanje eksplozivne moči in je kazalnik energijske regulacije gibanja, posredno
pa pokaže tudi eksplozivno moč zlasti nog in trupa ter nakazuje gibalno spos-
obnost koordinacije merjenca. Rekviziti naj bodo otrokom prijazni in varni:
posebna preproga z označenim merilom z dodanimi barvnimi pasovi in žival-
mi, kar je v ospredju, medtem ko seveda za potrebe ugotavljanja stanja in kas-
nejšega otrokovega napredka, ko merjenje ponovimo v enakih pogojih, meri-
mo v centimetrih. Merjenec stopi na preprogo za označeno črto in se sonožno
odrine v daljavo. Odriv in doskok morata biti sonožna, sicer rezultat ne velja.

73
   68   69   70   71   72   73   74   75   76   77   78