Page 97 - Zadravec Šedivy, N., in V. Poštuvan, ur. 2022. Samomorilno vedenje mladostnikov. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 97
lajenost izvajalcev

Pozornost namenimo tudi usklajenosti oz. sodelovanju med izvajalci (Brabender idr., 2004,
Jacobs idr., 2016). Vnaprej se pripravimo na to, katere elemente izvedbe aktivnosti prev-
zame posamezen izvajalec. Razmislimo tudi o tem, kako se bomo usklajevali v diskusijah
o obravnavanih temah. S spretnim medsebojnim dopolnjevanjem lahko pripomoremo k pe-
strosti predanih informacij ter sproščenemu vzdušju. Prav tako pa s tem modeliramo učin-
kovit način komunikacije in možnosti večplastnih vpogledov v kompleksna vprašanja.

Usmerjanje pozornosti na skupinsko dinamiko
v prilagojeni obliki izvajanja delavnic

V času epidemije COVID-19 so se pri izvajanju delavnic pojavili novi izzivi. Zaradi spreme-
njenih javno-zdravstvenih okoliščin je bilo potrebno na različne načine prilagoditi izvedbo
dejavnosti. Pri izvedbi v živo je bilo npr. potrebno uporabljati zaščitne maske in skrbeti
za dovolj veliko medosebno razdaljo med udeleženci, medtem ko so nekatere delavnice po-
tekale preko spleta, s pomočjo programov za videokonference. Ob navedenih prilagoditvah
so bili izvajalci soočeni z oteženimi okoliščinami za opazovanje udeležencev (npr. težje pre-
poznavanje izražanja čustev zaradi nošenja mask) in spremenjenim načinom razvoja dina-
mike v skupini ter komunikacije (v primeru izvedbe preko spleta). Smiselno se je poglobiti
v izkušnje izvajalcev delavnic v prilagojenih oblikah, saj so lahko v pomoč pri pripravah
na prihodnje izvedbe v podobnih okoliščinah.

Refleksija primera izvajalke delavnic

Občutek nekompetentnosti pri izvajanju delavnice
preko spleta

Veselila sem se vsake delavnice do tega trenutka. Izvedla sem tri prve delavnice in dve
drugi delavnici projekta A se štekaš?!?. Vse so bile izvedene v živo, seveda z omejitvami1,
maskami, razdaljo, a kljub temu z neko pristno interakcijo. Do sedaj sem verjela vase,
da ima smisel, da sem jaz (skupaj s kolegico) tam zato, da jim približam teme, kot sta dušev-
no zdravje in stres. Verjela sem, da jim znam teme približati tako, da bodo od tega dejansko
nekaj odnesli in hkrati, da sem jim sposobna držati prostor, ko bi izrazili svoje izkušnje,
svoje doživljanje.

1 Omejitve se nanašajo na javno-zdravstvene ukrepe za preprečevanje širjenja bolezni COVID-19 v
času epidemije.

95
   92   93   94   95   96   97   98   99   100   101   102