Page 99 - Zadravec Šedivy, N., in V. Poštuvan, ur. 2022. Samomorilno vedenje mladostnikov. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 99
aga to, da sem pri sebi res razčistila, da je zgolj dobro, da o teh temah spregovorimo
in da več kot to, da jasno izpostavim na začetku, da sem tam na voljo, če bi kdo potreboval
pogovor, da jim pojasnim možnosti, kako me lahko kontaktirajo, ne morem storiti. Seveda
je spletna delavnica še nekoliko bolj specifična situacija, a bi se nekateri podobni dvomi
najverjetneje pojavili tudi ob izvedbi v živo. Morda se tega dvoma vase nikoli ne znebimo
popolnoma, ampak naš občutek kompetentnosti raste skozi pridobivanje izkušenj in po tej
delavnici se nedvomno počutim kanček bolj kompetentna tudi za izvajanje tretje delavnice.
Zagotovo nisem še povsem samozavestna, a za to imam še čas.

ZAKLJUČEK
Pri izvajanju delavnic je torej pomembno, da se osredotočamo tako na vsebino kot
tudi na proces izvajanja. Poleg obravnavane vsebine smo torej sočasno pozorni
tudi na opisane vidike skupinske dinamike; npr. kdo, koliko in na kakšen način
govor­ i oz. sodeluje itd. (Corey, 2012; Jacobs idr., 2016). Na dogajanje v skupini se s
svojim vedenjem odzivamo na takšen način, da najbolje kar lahko ustvarimo pogoje
za aktivno sodelovanje čim večjega števila udeležencev ter s tem učinkovito predajo
ključnih sporočil posameznih aktivnosti. Priprava na uspešno izvajanje delavnic z
mladostniki torej vključuje tudi razmislek o možnih načinih soočanja z nezaželenim
vedenjem udeležencev ter prakticiranje različnih komunikacijskih spretnosti,
zlasti aktivnega poslušanja. Pomembna je tudi usklajenost med izvajalci. V času
epidemije pa je pozornost smiselno nameniti tudi različnim izzivom, ki se pojavljajo
pri izvedbi aktivnosti v prilagojeni obliki.

Literatura

Brabender, V., Smolar, A. I., in Fallon, A. E. (2004). Essentials of group therapy. John Wiley & Sons,
Inc.

Corey, G. (2012). Theory and practice of group counseling (8th ed.). Brooks Cole, Cengage learning.
Jacobs, E. E., Schimmel, C. J., Masson, R. L., in Harvill, R. L. (2016). Group counseling: Strategies and

skills (8th ed.). Cengage learning.
Yalom, I. D., in Leszcz, M. (2005). The theory and practice of group psychotherapy (5th ed.). Basic

Books /Hachette Book Group.

97
   94   95   96   97   98   99   100   101   102   103   104