Page 109 - Drobnič Janez, Pelc Stanko, Kukanja Gabrijelčič Mojca, Česnik Katarina, Cotič Nastja, Volmut Tadeja. Ur. 2023. Vzgoja in izobraževanje v času covida-19. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 109
emembe v poučevanju glasbene umetnosti od začetka epidemije covida-19 do leta 2022

Preglednica 5 Strategije učiteljev pri pripravi in izvedbi učnih ur glasbene umetnosti
po izkušnji s poučevanjem na daljavo

Odgovori f f ()

Uporaba že prej narejenih digitalnih didaktičnih materialov v razredu  ,
Kombinacija didaktičnih materialov iz časa korone s tradic. poučevanjem  ,
Večje vključevanje IKT-ja, tudi s strani učencev  ,
Izmenjava izkušenj in dobrih praks s sodelavci in drugimi učitelji v skupinah  ,
na socialnih omrežjih
Udeleževanje na izobraževanjih, ki temeljijo na izkušnji pouč. na daljavo  ,
Vnaprejšnja priprava na možnost hibridne izvedbe ure  ,
Večji izkoristek interaktivnih funkcij e- in i-učbenikov  ,
Premišljena razp. učnih tem zaradi možnosti premika pouka na daljavo.  ,
Nenehen stres in skrb zaradi možnosti premika na daljavo od danes na jutri  ,
Stres zaradi prehitro sprem. se situacije glede navodil o razl. izvedbah pouka
 ,

Opombe Vsak učitelj je lahko podal več odgovorov.

uka v učilnicah ne predstavljajo več brez uporabe le-te. Nepovezano z večjo
uporabo IKT so izpostavili tudi več uporabe e- in i-učbenikov (35 ali 13,9 ),
pa čeprav tudi ti spadajo med IKT. Temeljna razlika med enimi in drugimi je
sicer ta, da so e-učbeniki (elektronski učbeniki) v splošnem le internetna ver-
zija tradicionalnih, tiskanih učbenikov, medtem ko so i-učbeniki interaktivni
učbeniki, ki omogočajo vrisovanje in vpisovanje rezultatov ter tako posle-
dično shranjevanje odgovorov in evalvacijo ter samoevalvacijo učencev (Pe-
sek, Zmazek in Mohorčič 2014). Povedali so, da so tako e- kot i-učbenike prej
uporabljali le kot običajne učbenike, sedaj pa jih uporabijo tudi v kombina-
ciji z interaktivno tablo in tako izkoristijo vse njihove funkcije: »Čeprav sem
jih pred epidemijo le predvajal na tablo, v bistvu nikoli nisem uporabil in-
teraktivne table in njenih funkcij, bila je le projektor in platno. Danes veliko
bolj izkoriščam njene funkcije ter predvsem i-učbenike uporabim za usvaja-
nje novih snovi ter predvsem za preverjanje in utrjevanja znanja, saj nudijo
mnogo možnosti evalvacije znanja pri učencih.«

Kot je razvidno iz preglednice 5, so podali še kar nekaj različnih strategij,
ki se jih poslužujejo in jim lajšajo delo pri pouku glasbene umetnosti. Ena
od učiteljic je povedala: »Ko sedaj gledam na čas karantene, ga razumem
kot odlično izkušnjo in šolo zame, saj sem se strokovno razvila in izpopol-
nila, občutek imam celo, da sem za načrtovanje in izvajanje pouka danes ve-
liko bolj pripravljena kot po končanem študiju razrednega pouka.« Izstopata
dve kategoriji odgovorov sodelujočih v raziskavi, ki imata za razliko od ostalih
precej negativno konotacijo – gre za nenehen stres in skrb zaradi možnosti

109
   104   105   106   107   108   109   110   111   112   113   114