Page 107 - Drobnič Janez, Pelc Stanko, Kukanja Gabrijelčič Mojca, Česnik Katarina, Cotič Nastja, Volmut Tadeja. Ur. 2023. Vzgoja in izobraževanje v času covida-19. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 107
emembe v poučevanju glasbene umetnosti od začetka epidemije covida-19 do leta 2022
Preglednica 3 Spremembe pri poučevanju glasbene umetnosti na daljavo v »drugi
karanteni« v primerjavi s poučevanjem tega predmeta v »prvi karanteni«
Odgovori f f ()
Več znanja o izvajanju pouka na daljavo ,
Ponovitev snovi, predelane na daljavo, ob prihodu v šolo ,
Manjši obseg predelane snovi pri delu na daljavo ,
Možnost hibridnega dela ,
Večja ustvarjalnost ,
Vedno manjša glasbena pismenost učencev ,
Večja IKT pismenost ,
Lažje delo zaradi licenčnega ZOOM-a ,
Opombe Vsak učitelj je lahko podal več odgovorov.
činu dela ter navsezadnje samo načrtovanje in izvajanje učnih ur na daljavo.
Kljub temu pa je 36 (14,3 ) učiteljev omenilo, da so glasbene vsebine,
predelane pri pouku glasbene umetnosti na daljavo, vedno ponovili ob
prihodov učencev v šolo. 38 učiteljev, kar predstavlja 15,1 raziskovalnega
vzorca, pa ugotavlja, da imajo učenci v primerjavi s preteklimi generacijami,
ki niso bile deležne pouka na daljavo, manj glasbenih znanj in slabše razvite
glasbene spretnosti ter sposobnosti. Zanimivo se nam zdi dejstvo, da se 32
(12,7 ) učiteljev poslužuje možnosti hibridne izvedbe pouka, kar pomeni, da
so lahko otroci, ki so bili okuženi z virusom SARS-CoV-2 ali v karanteni, pouk,
ki se je sicer izvajal v razredu, spremljali doma preko videokonferenčnih sis-
temov: »Delo teče, in tudi če v tretji karanteni kdo od otrok manjka, delamo
hibridno. To je super, saj na tak način nihče ne zaostane oziroma ničesar, kar
delamo v šoli, ne zamudi.« Hibridno učenje namreč učencem, ne glede na
to, v kakšni situaciji ali na kateri lokaciji so, ponuja možnost izobraževanja –
t. i. face-to-face learning (angl.) oziroma izobraževanje v učilnici ali izobraže-
vanje preko spleta –, s tem pa izenačuje možnosti učencev za izobraževanje
(Singh, Steele in Singh 2021). 30 učiteljev, kar predstavlja 11,90 raziskoval-
nega vzorca, je izpostavilo, da so sedaj pri delu z učenci mnogo ustvarjalnejši,
kot so bili v marcu 2020. Glede tega, če so bolj, enako ali manj ustvarjalni kot v
času prve karantene, smo jih povprašali posebej. Njihove odgovore prikazuje
preglednica 4.
Iz pridobljenih podatkov ugotavljamo, da se veliko več učiteljev (133 ali
52,8 vseh sodelujočih v raziskavi) dandanes počuti ustvarjalnejše, kot so
bili v času prve karantene. Ti svoje večje ustvarjalnosti ne pripišejo v celoti
sebi, ampak dejavnikom večje motiviranosti učencev in širših možnosti pri
izbiri sredstev za podajanje snovi učencem, seveda pa so mnenja, da so v
107
Preglednica 3 Spremembe pri poučevanju glasbene umetnosti na daljavo v »drugi
karanteni« v primerjavi s poučevanjem tega predmeta v »prvi karanteni«
Odgovori f f ()
Več znanja o izvajanju pouka na daljavo ,
Ponovitev snovi, predelane na daljavo, ob prihodu v šolo ,
Manjši obseg predelane snovi pri delu na daljavo ,
Možnost hibridnega dela ,
Večja ustvarjalnost ,
Vedno manjša glasbena pismenost učencev ,
Večja IKT pismenost ,
Lažje delo zaradi licenčnega ZOOM-a ,
Opombe Vsak učitelj je lahko podal več odgovorov.
činu dela ter navsezadnje samo načrtovanje in izvajanje učnih ur na daljavo.
Kljub temu pa je 36 (14,3 ) učiteljev omenilo, da so glasbene vsebine,
predelane pri pouku glasbene umetnosti na daljavo, vedno ponovili ob
prihodov učencev v šolo. 38 učiteljev, kar predstavlja 15,1 raziskovalnega
vzorca, pa ugotavlja, da imajo učenci v primerjavi s preteklimi generacijami,
ki niso bile deležne pouka na daljavo, manj glasbenih znanj in slabše razvite
glasbene spretnosti ter sposobnosti. Zanimivo se nam zdi dejstvo, da se 32
(12,7 ) učiteljev poslužuje možnosti hibridne izvedbe pouka, kar pomeni, da
so lahko otroci, ki so bili okuženi z virusom SARS-CoV-2 ali v karanteni, pouk,
ki se je sicer izvajal v razredu, spremljali doma preko videokonferenčnih sis-
temov: »Delo teče, in tudi če v tretji karanteni kdo od otrok manjka, delamo
hibridno. To je super, saj na tak način nihče ne zaostane oziroma ničesar, kar
delamo v šoli, ne zamudi.« Hibridno učenje namreč učencem, ne glede na
to, v kakšni situaciji ali na kateri lokaciji so, ponuja možnost izobraževanja –
t. i. face-to-face learning (angl.) oziroma izobraževanje v učilnici ali izobraže-
vanje preko spleta –, s tem pa izenačuje možnosti učencev za izobraževanje
(Singh, Steele in Singh 2021). 30 učiteljev, kar predstavlja 11,90 raziskoval-
nega vzorca, je izpostavilo, da so sedaj pri delu z učenci mnogo ustvarjalnejši,
kot so bili v marcu 2020. Glede tega, če so bolj, enako ali manj ustvarjalni kot v
času prve karantene, smo jih povprašali posebej. Njihove odgovore prikazuje
preglednica 4.
Iz pridobljenih podatkov ugotavljamo, da se veliko več učiteljev (133 ali
52,8 vseh sodelujočih v raziskavi) dandanes počuti ustvarjalnejše, kot so
bili v času prve karantene. Ti svoje večje ustvarjalnosti ne pripišejo v celoti
sebi, ampak dejavnikom večje motiviranosti učencev in širših možnosti pri
izbiri sredstev za podajanje snovi učencem, seveda pa so mnenja, da so v
107